Er staat 2 keer en getal met procenten er achter. In dit geval is zijn verwachting dat er en kans van 85% op zware storm bestaat waar bij windstoten tot en bepaalde kracht mogelijk zijn.
Wil helemaal niet zeggen dat het gebeurt.
Voor die gene die het nu nog niet snappen. En voor spelling van meneer Corbyn zier er ongeveer zo uit.
>5% kans op zeer zware storm met extreem hoge windkracht en hoge golven.
>35% kans op zware storm met windsnelheden tot 175 km/h.
>80% kans op storm met windsnelheden tot 100 km/h.
Nu kun je 2 dingen doen, je kunt kijken welke de hoogste kans heeft en in dit geval en matige storm of je kunt net als paulus de weer kabouter denken he superstorm op komst dat is extra zend tijd voor mij?
Natuurlijk was daar maar 5% kans op met andere woorden 95% kans dat er helemaal niks gebeurt of enige storm van betekenis.
Nogmaals Corbyn voorspeld niet maar maakt schattingen.
Koos
Koos
Helemaal mee eens. Rond 1-3 januari gaat het overigens vriezen en de paasvakantie belooft gedeeltelijk wisselvallig te worden en Koning Albert roept in zijn Kerstboodschap op tot solidariteit en verdraagzaamheid...
Als je bekijkt hoe modellen vaak al beginnen te divergeren of het oneens zijn op een voorspelling van de komende 10 dagen en deze kerel voorspelt een herfststorm tussen dag 28 en 30 ben ik meer dan sceptisch - (diplomatisch uitgedrukt . Maar het werkt! Want hij komt in de media.
Jeroen
maar zoals de vorige keren zal deze ook wel weer overwaaien
Ruk.
Er zijn veel wetenschappers die toch steeds meer geloven dat de zon meer invloed heeft dan we denken.
we zullen het allemaal wel weten snel of over een lange tijd voorspellen blijven de mensen toch doen
Wat is dat.. een "Superstorm,,... ? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord... Klinkt futuristisch vind je niet?
Springtij, goede windrichting en nu nog een Pierce storm erbij en het feest is compleet. Maar hopen dat het geen ontpolderende werking heeft.