kan je ons eens vertelen hoe de mensen daar om gaan met het winters weer.
zijn de wegen smorgens niet glad of met veel sneeuw ?( als er sneeuw gevallen is )
of werken de mensen daar in de plaats zelf ?
en hoe pakkens het daar aan met dat weer daar ?
ik vroeg me dit af om dat als hier 2cm sneeuw valt hier alles vast komt te staan in nederland.
oja het zijn mooije fotos weer
kan je ons eens vertelen hoe de mensen daar om gaan met het winters weer.
zijn de wegen smorgens niet glad of met veel sneeuw ?( als er sneeuw gevallen is )
of werken de mensen daar in de plaats zelf ?
en hoe pakkens het daar aan met dat weer daar ?
ik vroeg me dit af om dat als hier 2cm sneeuw valt hier alles vast komt te staan in nederland.
oja het zijn mooije fotos weer
Hoi MDB,
Tx voor de bloemen! Wat betreft winter zijn er natuurlijk verschillen met NL. Met name het verplicht rijden met winterbanden wat hier al onder de 7 graden wordt geadviseerd. Veroorzaak je bijvoorbeeld een ongeluk in de winter en blijkt dat je geen winterbanden hebt vervalt je verzekering en heb je een hele hoop gedonder. Daarnaast zijn de mensen hier winters weer gewend op alle mogelijke straten, en dan met name de smalle bergweggetjes, veel wegen met hoogteverschil en bochten, ik denk dat dit de mensen een +je meer geeft in de wegbeheersing. In NL is mijn ervaring dat bij winters weer het op de toch al overbevolkte wegen voorgeprogrammeerd is dat het een 'chaos' wordt, mede omdat de meesten geen geld in winterbanden steken en dus wel langzaam moeten rijden. In Davos zie je elk jaar weer gevaarlijke taferelen van m.n Nederlanders die in hartje winter met de zomerbanden op de kleinste heuveltjes blijven steken...om maar een voorbeeld te noemen Natuurlijk kan het hier ook chaotisch worden maar op de een of andere manier gaat het hier soepeler. In steden en dorpen zo waar ik woon werken alle mensen mee, met name boeren en gemeente werken samen in het vrijschuiven van de straten. Daarnaast laten veel mensen de auto staan en gaan met de trein, en die rijden hier hier echt als in een paradijs, bijna nooit panne en echt 98% optijd.....
Groet m
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.