Er gaan geruchten dat een meteoor zojuist Nederland is gepasseerd.
Op Twitter melden meerdere mensen dat ze een groot object door de ruimte hebben zien vliegen, dat leek op een meteoor. Het object zou geëxplodeerd zijn, aldus enkele ooggetuigen. Meer informatie is vooralsnog niet beschikbaar.
Het viel mij op hoe laag hij was, met een blauwe staart erachter aan!
Echt heel mooi. En het was nog niet eens echt donker.
Ik was internet al in de gaten aan het houden of er ergens nog melding hierover gedaan werd....
Groetjes, arianne
Onze zuiderburen hebben ook iets gespot, geen Twitter hoax dus.....
Er gaan geruchten dat een meteoor zojuist Nederland is gepasseerd.
Op Twitter melden meerdere mensen dat ze een groot object door de ruimte hebben zien vliegen, dat leek op een meteoor. Het object zou geëxplodeerd zijn, aldus enkele ooggetuigen. Meer informatie is vooralsnog niet beschikbaar.
ja ik zag hem ook heel vel wit en hij was ons gepassdeerd en boem uitelkaar zonder knal
ik d8 al huh dat kan tog niet mar tog
In heel Nederland berichten mensen over een 'vuurbal' of meteoor die uit de lucht zou zijn gevallen. Sommige mensen hoorden en knal en zagen lichtflitsen. Op Twitter loopt het vanuit het hele land storm aan meldingen over het fenomeen.
De luchtverkeersleiding van Schiphol heeft berichten gekregen van mensen zeggen iets gezien te hebben en ook bij de kustwacht en politie regent het telefoontjes. Vooral tussen 19.00 en 19.30 uur kwamen bij de kustwacht telefoontjes vanuit het hele land binnen.
©NOS
ga eens een nachtje in de alpen liggen dan zie je ze vaker, wss niet met een knal of meerdere flitsen maarja..., verbaast me niks als morgen in de sp!ts ofzo een enorme titelkop staat.
(geen hectiek hier op o-o ) maar op het 1 en ander aan astro forums en geenstijl.nl
Stond toevallig achterhuis, de jeudg kwam hollend thuis: Papa, heb je dat gezien??
Ja zei ik, t was vuurwerk... Nee dus... Richting waddenzee ging ie naar beneden!!
Ik kan het verhaal dus bevestigen!!
Ik dacht echt dat het vuurwerk was, het leek groenig en er zat een witte ( rook) pluim achter... | Gewijzigd: 13 oktober 2009, 21:28 uur, door luitzen
Op de site spaceweather.com lazen we al dat zowel in Ontario als in New Mexico op 25 September en 9 Oktober twee vuurballen zijn neergekomen.
Ook bij diverse andere media komen momenteel veel meldingen binnen.
UPDATE: Camera op vliegveld Eindhoven schijnt bewegende beelden te hebben volgens Hart van Nederland. | Gewijzigd: 13 oktober 2009, 22:52 uur, door Romani
Was een cam beeld van een vliegveld in nederland.
Het was geen schiphol, maar heb geen idee welke. Was echt behoorlijk duidelijk te zien.
en ohh wat ging dat ding snel zeg. Denk dat het filmpje al op de site van hart van nederland staat.
Was een cam beeld van een vliegveld in nederland.
Het was geen schiphol, maar heb geen idee welke. Was echt behoorlijk duidelijk te zien.
en ohh wat ging dat ding snel zeg. Denk dat het filmpje al op de site van hart van nederland staat.
Was idd vliegveld Eindhoven zoals al vermeld was.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Volgens wetenschapsjournalist Govert Schilling gaat het om een hele heldere meteoor met explosie-achtige verschijnselen. Hij noemt het bijna uitgesloten dat er brokstukken op de grond worden gevonden.
Dichtbij
De Nederlandse Kustwacht heeft tientallen meldingen gekregen van mensen die een vuurbal in de lucht zagen. De meldingen kwamen vanuit het hele land. Het leek volgens ooggetuigen allemaal zo dichtbij dat ze 112 belden. Ook het KNMI, de Kustwacht en collega's uit Noordwest-Duitsland kregen meldingen binnen.
Vooral tussen 19.00 en 19.30 uur werd er gebeld.
Groningen
"Om ca. 19.00 uur vanavond trok een enorme meteoor een lang spoor langs de hemel vanuit het zuidwesten. Hij explodeerde ten noordoosten boven de stad Groningen, pas ca. twee minuten later was een harde dreun te horen van de explosie", meldt Alex Lelikakis uit Groningen aan de NOS.
Erik Alberts uit Zuidbroek maakte de foto hierboven. "Het was bij mij thuis, in Zuidbroek (Groningen). Ik stond voor het raam, en zag een felle lichtflits, en daarna in de lucht het uiteen vallen van een fel witgekleurde vuurbal in drie zichtbare kleinere ballen. Net vuurwerk. Even later (misschien een halve minuut) een doffe dreun, en de ramen trillend in de sponningen. Ik ben toen naar buiten gelopen en heb de foto genomen van het spoor dat nog zichtbaar was", vertelt Alberts.
Ook in België komen meldingen binnen. "Zonet een prachtige helgroene vuurbol gezien, ongelooflijk mooi", schrijft Bart Dessoy uit Aartselaar op het forum van de Volkssterrenwacht Urania.
Filmpje&foto: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20..._meteoriet.html
Bron: NOS