Hoewel de kansen niet erg groot zijn maak ik toch maar een topic aan. Toen ik net Estofex las schrok ik een beetje en helemaal dat ze kans op tornado vermeldde in de namiddag en in de late avond.
Een level 1 is afgegeven voor het zuiden van Nederland en NW Duitsland voornamelijk voor tornado's.
In het zuidelijk deel van Nederland en NW Duitsland, zal de deep layer shear toenemen tot waarden tussen 15 en 30 m/s in een omgeving met een honderdtal J/kg CAPE. SRH3 moeten waarden bereiken tussen de 150 en 250 m²/s ² die gunstig zijn voor roterende opwaartse stroming. Krachtige BL met vocht leidt tot een lage wolkenbasis en in combinatie met ongeveer 100 J/kg MLCAPE op 3 km en 10 tot 15 m/s low level shear, is er kans op tornado's.
zondag 11 oktober en maandag 12 oktober 2009
Toenemende kans op regen- en onweersbuien.
Er is veel bewolking en er komen steeds meer buien tot ontwikkeling, waarbij later ook onweer mogelijk is. De maximumtemperatuur ligt rond 14 graden. De zuidwest- tot westenwind trekt aan en wordt boven land matig tot vrij krachtig, 4 a 5 en aan de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, kracht 6 a 7. Tegen de avond draait de wind naar noordwest.
Bron:KNMI
zondag 11 oktober en maandag 12 oktober 2009
Toenemende kans op regen- en onweersbuien.
Er is veel bewolking en er komen steeds meer buien tot ontwikkeling, waarbij later ook onweer mogelijk is. De maximumtemperatuur ligt rond 14 graden. De zuidwest- tot westenwind trekt aan en wordt boven land matig tot vrij krachtig, 4 a 5 en aan de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, kracht 6 a 7. Tegen de avond draait de wind naar noordwest.
Bron:KNMI
de wind draait naar noordwest toch tornado? met die draaiende wind
Wat betreft de tornado- kansen. De grondwind is niet echt bepalend voor de tornado's. De wind-patronen in hogere luchtlagen is meer van belang. Bovendien hebben we te maken met spout-type tornado's.
hoop dat er meer komt
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/