Misschien heb je thuis de voorbije weken al enkele spinnen over de vloer gehad? Het ziet er naar uit dat we deze herfst wel meer spinnen zullen zien. Door het weer van de voorbije weken waren de omstandigheden goed voor spinnen om zich voort te planten. Het aantal spinnen is daardoor volgens Britse wetenschappers fel toegenomen. En in deze periode van het jaar dringen de spinnen massaal onze huizen binnen, meldt de Telegraph.
Spinnen zijn zowat de meest ongewenste dieren in huis, maar toch hebben ze ook positieve effecten. Zonder spinnen zouden we overspoeld worden door vliegen en andere lastposten. Door het mooie weer zullen we de komende week meer spinnen dan normaal ons huis zien binnendringen. Het is ook in deze tijd van het jaar dat spinnen ons meer opvallen. De spinnen uit de tuin worden dikker en veel kleine spinnetjes worden geboren.
©Hln | Gewijzigd: 10 februari 2017, 10:54 uur, door Joyce.s
Hehehe doe ik ook hoor hier voor het vrouwtje maar dat moet je eens op de zuster site zeggen van onweer-online
Kan aan mij liggen, maar ik vindt ze de laatste jaren wel steeds groter worden....
Dit spinnetje stond laatst naast me in de keuken, terwijl ik aan de afwas was.
ik snap dat je flink schork toen je deze naast je zag...
als je grote versie goed bekijkt... dan zie je pas hoe mooi ze zijn!
als je grote versie goed bekijkt... dan zie je pas hoe mooi ze zijn!
Sommige kunnen best mooi zijn, ja.
Ikzelf heb niet zoveel tegen spinnen, goed ik zoek ze niet op, maar ik heb ze wel liever dan wespen,
DAT zijn pas krengen!
Kan aan mij liggen, maar ik vindt ze de laatste jaren wel steeds groter worden....
Idd! Omdat de winters minder streng zijn overleven die engerds de koudere perioden! Resultaat: Na een paar jaar nog grotere achtpotige mormels!!
Doe mij dus maar ijskoude winters
Doe het nu soms nog als ik een vlieg heb doodgemept gooi ik hem gewoon in een spinneweb, opgegeten staat netjes..!
Inderdaad zijn de spinnen dit jaar talrijker en ook.. groter! Laatst zag ik een kruisspin, ik heb nog nooit zo'n grote gezien! Ik weet zeker dat het een kruis was..