Op vijf plaatsen langs het fietspad door de boswachterij bij Burgh-Haamstede heeft zondag aan het eind van de middag brand gewoed. Het gaat bijna zeker om brandstichting.
We kregen eerst melding van één brand, zegt brandweerofficier Dirk-Jan Bestman. Toen we daar aankwamen, zagen we de volgende. Vervolgens werden we nog een paar keer gealarmeerd. De brandweer bluste de brandjes na elkaar. Volgens Bestman ging per brand zo'n 750 vierkante meter natuur verloren. De politie onderzoekt de zaak.
©PZC
Ik hoop dat ze de brandstichter te pakken krijgen.
nee grapje mensen ik weet niet eens waar dat ligt
Kan ik eerlijk gezegt niet om lachen. Er had een heel bos in vlammen op kunnen gaan door de brand. Bosbrandjes en duinbranden komen me de laatste tijd iets té vaak voor. | Gewijzigd: 20 september 2009, 22:14 uur, door Sietse
ontopic: Ik ga denk ik morgenavond even kijken daar. Ik wil de schade zien. Ik vind 750 vierkante meter per fikkie nogal wat :s | Gewijzigd: 20 september 2009, 23:44 uur, door Pgs3000
ontopic: Ik ga denk ik morgenavond even kijken daar. Ik wil de schade zien. Ik vind 750 vierkante meter per fikkie nogal wat :s
trappie wel je peuk goed uit als je daar bent ?!?!?!
Wij doen daar ook iedere zomer spokentochten. Erg leuk, midden in de nacht mensen
laten schrikken.. (ik ben spook... wie hadden ze er beter voor uit kunnen zoeken )
We mochtten koste wat kost GEEN kaarsen gebruiken of andere dingen die met vuur
te maken hebben. Ooit hebben mensen bij zo'n tocht waxinelichtjes gebruikt, en toen
hebben we moeten praten als Brugman om het jaar daarop weer tochten te mogen
organiseren.
Helaas heb je altijd gekken rondlopen.. Dus meer beveiligen heeft gewoon geen zin.. | Gewijzigd: 21 september 2009, 19:48 uur, door Pgs3000