Inmiddels zit ik nu in de examenklas van de havo. Een opdracht voor dit jaar is om een Profielwerkstuk te maken. Ik zit in een groepje van 3 personen, en op dit moment zijn we nog druk bezig met het brainstormen naar een geschikt onderwerp.
Tot nu toe heeft dat tot weinig succes geleid, en daarom vraag ik om jullie hulp:
Hebben jullie misschien nog tips? Leuke onderwerpen?
Ikzelf ben helemaal gek van het weer, onweer en alles wat daarmee te maken heeft, en de andere 2 zijn ook geïnteresseerd in natuurverschijnselen.
Een onderwerp moet actueel zijn en wij moeten er onderzoek naar kunnen doen.
Er zijn inmiddels er meerdere onderwerpen aan bod gekomen, maar we hebben nog geen idee. (Denk aan: onweer, zonnevlekken, klimaatverandering, tornado's en alles in die richting)
Alvast bedankt, en ik hoop dat er leuke ideeën voorbij komen!
Stealth
Ik vond deze link m.b.t. proefwerkstukken HAVO: http://www.scholieren.com/werkstukken/tref...=Aardrijkskunde
Het weer is zekers een geliefd subject, maar eh misschien wel tof om iets nieuws aan alle bekende theorien toevoegen te kunnen.
succes!
het wel of geen nut van het hagelkanon bewijzen en het verbeteren van de machine zodat de omgeving niet meer klaagt....ze zijn er ook in Nederland dus hoef je niet zo'n eind te rijden om er 1 in het echt te zien !!!
in ieder geval succes met je examenjaar!!!
groetjes Ruk.
Ik vond deze link m.b.t. proefwerkstukken HAVO: http://www.scholieren.com/werkstukken/tref...=Aardrijkskunde
Het weer is zekers een geliefd subject, maar eh misschien wel tof om iets nieuws aan alle bekende theorien toevoegen te kunnen.
succes!
Bedankt! Hier kan ik zeker wel wat aan hebben!
het wel of geen nut van het hagelkanon bewijzen en het verbeteren van de machine zodat de omgeving niet meer klaagt....ze zijn er ook in Nederland dus hoef je niet zo'n eind te rijden om er 1 in het echt te zien !!!
in ieder geval succes met je examenjaar!!!
groetjes Ruk.
Bedankt voor je reactie ! Het hagelkanon is een onderwerp die goed haalbaar is qua onderzoek en interview, maar ik ben bang dat het niet interessant genoeg is voor mensen die niet zo van het weer houden; en ik moet mijn profielwerkstuk presenteren voor een grote groep!
De kans is nu al vrij groot dat we gaan kiezen voor het onderwerp zonnevlekken. Het is best interessant, omdat die het weer beïnvloeden (denk aan de kleine ijstijd in de 17e eeuw!). Ook omdat er voorspelt wordt dat de zonnevlekken zich anders gaan gedragen komende jaren.