Ik heb een vraag over een lens die ik wil kopen.
Het gaat om de 70 - 300 lens met stabilisatie voor de Eos 450D.
Ten eerste is dit een goede lens om foto's te schieten?
En wat is het verschil in zoom, vegeleken met de standaard 18 - 55 lens die ik nu heb?
Ik ben namelijk bij de lokale fotozaak geweest (foto Konijnenberg) en heb door de lens gekeken, maar ik heb niet echt het gevoel dat ie veel verder in zoomed dan mn staandaard kit.
Heeft iemand hier wat meer informatie over, ik ben een leek wat betreft camera's/objectiefen.
B.V.D. Joey
Vogeltje op paaltje een paar honderd meter verderop is met een 18-55 een vlekje, met een 300mm kun je 'm aardig dichtbij halen!
Vogeltje op paaltje een paar honderd meter verderop is met een 18-55 een vlekje, met een 300mm kun je 'm aardig dichtbij halen!
Waar staat die USM voor dan? Zoals ik al zei, ben een leek met dit soort spullen
Trouwens ik kan je die 70-300 4.0/5.6 IS USM wel aanraden, heb er goede ervaringen mee.
F-16 op zo'n 4/500 meter..
Ik wil je alleen laten zien dat je er wel mooie platen mee kan schieten, van redelijke afstand, maar ook van dichtbij ..
Hier 1 van dichtbij, afstand zo'n 1.5 meter :
gecropped en verscherpt met adobe® Photoshop CS3
USM staat voor Ultra Sonic Motor zo even uit m'n hoofd. Het zorgt in ieder geval voor dat de lens stukkkken sneller focust dan een non-USM lens. Belangrijk als je snel bewegende objecten als vogels oid. fotografeert. Daarnaast is de focus ook stiller dan een normale lens. Volgens mij is dit echter alleen handig als je lang in de natuur gaat zitten en dichtbij een dier wil komen. Niet zo handig als je minuten lang dichterbij bent geslopen en als je wil focussen dat het beest dan snel wegrent vanwege het geluid van de focus.
EDIT: Ik zie nu de link van Skroei..Misschien dubbelop maargoed, dan heb je het USM verhaal ook even in Jip en Janneke-taal. | Gewijzigd: 11 september 2009, 23:50 uur, door Rawrzorzzz
het geeft je een gevoel of je nog een compact camera vast heb die ze focus niet goed kan vinden.