Lots
ja dat begrijp ik.
buien radar gebruik ik ook voor actuele situatie maar dacht dat prognoses ook bij gesteld kunnen worden.
niets is zo veranderlijk als het weer
Als het over de neerslagkaarten van GFS gaat is daar een simpele uitleg voor en zoals al gezegd het blijft een progrose.
Die kaarten geven aan wat de neerslaghoeveelheid zal zijn op dat moment van de drie voorgaande uren. Dus als er 18z (20u) staat met 8mm neerslag op een plek betekend dat dat er tussen 17u en 20u zoveel neerslag in de prognose staat.
Wanneer jij niets ziet op de GFS kaart maar het regent al wel, kijk maar eens naar het volgende neerslagkaartje in de run, dan staat er vast wel neerslag bij
grtz
Als het over de neerslagkaarten van GFS gaat is daar een simpele uitleg voor en zoals al gezegd het blijft een progrose.
Die kaarten geven aan wat de neerslaghoeveelheid zal zijn op dat moment van de drie voorgaande uren. Dus als er 18z (20u) staat met 8mm neerslag op een plek betekend dat dat er tussen 17u en 20u zoveel neerslag in de prognose staat.
Wanneer jij niets ziet op de GFS kaart maar het regent al wel, kijk maar eens naar het volgende neerslagkaartje in de run, dan staat er vast wel neerslag bij
grtz verkeerde interpretatie van mij dan ik dacht prognose/verwachting voor de komende uren
zouden de meesten wel weten hoe ze die kaarten moeten lezen?? precies zo met die Hirlam kaarten....
;)
SC
;)
SC
Hirlam is in mijn ogen niet nodig maar waarom zouden ze dat niet kunnen lezen en/of begrijpen. Typ het meerdere malen in wat de waardes zijn enz enz in onweertopic
ik zou er dan wel enige uitleg bij zetten.... om het enigzins makkelijker te maken (Lees: toegankelijker)
groet,
SC