Komende nacht regent het in het hele land bij een temperatuur van ongeveer 14 graden. In de loop van de dag trekt de regen noordoostwaarts weg en kan de zon af en toe tevoorschijn komen. Vooral aan de kust komen dan nog wel enkele buien voor, later soms met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden. De wind draait naar een westelijke richting en neemt toe: boven land tot vrij krachtig of krachtig en langs de kust tot hard. In de loop van de dag is de wind langs de kust enige tijd stormachtig. Boven land komen windstoten tot ongeveer 85 km/uur voor.
Kunnen we vannacht nog iets verwachten?
anders ga ik slapexD
Komende nacht regent het in het hele land bij een temperatuur van ongeveer 14 graden. In de loop van de dag trekt de regen noordoostwaarts weg en kan de zon af en toe tevoorschijn komen. Vooral aan de kust komen dan nog wel enkele buien voor, later soms met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden. De wind draait naar een westelijke richting en neemt toe: boven land tot vrij krachtig of krachtig en langs de kust tot hard. In de loop van de dag is de wind langs de kust enige tijd stormachtig. Boven land komen windstoten tot ongeveer 85 km/uur voor.
Kunnen we vannacht nog iets verwachten?
anders ga ik slapexD
Ik verwacht er weinig van, maar ja ik woon ook vrij noordelijk. Ga toch maar slapen. Mocht het toch losbarsten, dan word ik vast wel wakker en kan ik alsnog genieten van de voorstelling. Vrees voor nat en winderig nachtje zonder al te veel vuurwerk.. truste dus.. | Gewijzigd: 3 september 2009, 01:08 uur, door PolderPS
Als je in het noorden woont zou ik ook gewoon gaan slapen!
Prettige nacht dan. Hoop op vuurwerk voor je... Ik ben ook niet te beroerd om nachtje op te blijven, maar ja moet morgen o ook weer aan het werk..
Als je in het noorden woont zou ik ook gewoon gaan slapen!
Ik woon in midden-nl
Maar verwachten we echt toch wel degeleijk fiks onweer of meer in de zin van enkele klappen?
Ik woon ook in het midden van NL
De verwachtingen zeggen dat er een flinke onweersbui kan komen. Sowieso met windstoten... verder is het zoals altijd afwachten wat je er van kan meepakken. Ik ga zo zelf gewoon slapen omdat het me te lang wachten is. | Gewijzigd: 3 september 2009, 01:41 uur, door talkyr86
mhm lekker dan, ik moet zo naar het werk lol.
Die van 26 mei was niet eens op de kaarten te zien!!! Kan je je nog voorhalen dat iedereen liep te zeuren dat er niets kwam en dat ik zei dat je moest wachten op de tweede golf? Het is en blijft weer maar vandaag kunnen er over het hele land buien met onweer voorkomen dus niet zeuren he O ja denk je dat Estofex voor de grap level 1 neerzet? Die waardes kloppen wel hoor!
Vanacht wat lichten en gedonder gehad, maar niet spectaculair, wel flink geregend.
Nu droog en bewolkt, graadje of 17.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Vandaag toenemende kans op onweer en de eerste uren nog windstoten van 70-80 km/h in het algemeen. Vannacht tijdelijk rustiger maar vrijdag waarschijnlijk verspreide buien met frequent onweer. Vrijdagavond in delen van NL opnieuw felle windsoten.
Bespreking:
Een sturende trog ter hoogte van de UK stuurde vannacht een randstoring over onze streken. Zoals verwacht ging die gepaard met line convection, doch veel stelde het niet voor. We komen nu meer en meer onder de sturende trog zelf terecht, in zoverre zelfs dat de randdepressies nu onder ons door trekken over N-FR en de Ardennen. De grondkern van het stuurlaag blijft evenwel zijn diepte behouden waardoor de wind bij ons nog steeds goed merkbaar is. Bovendien blijft de luchtmassa steeds vrij onstabiel waardoor de wind flink vlagerig is. Bovendien nadert een thermische trog onze streken met een dalende T500 rochting -22°. Bij een gelijkblijvende situatie in de PBL is het duidelijk dat elke daling met een graad op 500 hPa, de LI eveneens met een graad daalt. Deze namiddag is er dus kans op onweer, vooral bij de kusten maar ook elders. Rukwinden de komende uren nog tot zo'n 80 km/h lokaal, zeker bij de buien.
Ik sluit een lokale dynamische bui nog steeds niet uit, zo vlak bij de jetuitgang en bij shear-waarden die vlot de kritische waarden halen.
Vannacht en morgenvoormiddag tijdelijk rustiger door stabilisatie en afnemende wind. In de namiddag echter bereikt ons een 2de bel met koude lucht op 500 hPa, waarbij T500 kan dalen naar -25°. Dit houdt vrijwel zeker onweersbuien in, evenwel niet meer van dynamische aard.
Tegen de avond nadert een BB-occlusie NL met daaraan gekoppeld een flinke grondtrog en sterk windveld. Nabij deze OCC kunnen tijdelijk opnieuw pieken voorkomen rond 80-90 km/h en aan de kusten van NL (vooral dan N-NL) is 8 bf goed mogelijk uit WNW.
©Severe weather outlook