Lol. Maar ik ben echt benieuwd wat het gaat worden alles wijst er op dat het noorden en noordwesten het is gezien de onstabiliteit
Dus paars is toch hogere activiteit ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Gisteravond op het RTL journaal zeiden ze dat het wel eens flink pittige buien konden gaan worden, maar dat het ook helemaal niks kon zijn. Het lag er maar net aan hoe laat het koufront aan zou komen.
Ik ga van niks uit. 't wordt gewoon een mooie dag
Dus paars is toch hogere activiteit ?
voor legende zie hier :
http://weerplaats.googlepages.com/ko_index.htm | Gewijzigd: 1 september 2009, 09:14 uur, door Skroei
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een complex lagedrukgebied noord van Schotland trekt opvullend noordoostwaarts. Het bijbehorende koufront, ongeveer theta-w 850 hPa = 13-14 C passeert ons land dinsdagmiddag. Voor dit koufront uit ligt een thermische vore (theta-w 850 hPa rug). Deze ligt om 06 UTC van noordwesten naar zuidoost over het land en verlaat rond 09 UTC het oosten. Een hoogtetrog boven de Britse Eilanden trekt noordoostwaarts en passeert tussen 18 en 03 UTC het land. Een actieve depressie trekt op de Oceaan langs 50 NB oostwaarts. Boven de Britse Eilanden buigt deze af naar het noordoosten. Hij ligt donderdag 00 UTC in de omgeving van Manchester.
De Hir Uitvoer is vwb de neerslag niet consistent met die van vorige runs en ook niet met de overige Uitvoer. Ook zijn er nog steeds variaties in de windsnelheid dinsdagavond. Wel is de consistentie ten opzichte van de Hir18 Uitvoer wat toegenomen. De koers van de volgende depressie is opvallend consistent tussen de div. Uitvoer.
NEERSLAG:
Er zijn 3 relevante neerslagsystemen: Aan de westzijde van de thermische rug, bij het koufront en voorafgaand aan de hoogtetrog. Het koufront is in de div Uitvoer niet erg actief. De buiigheid bij de thermische rug is nu meer consistent in de div Uitvoer. We zien deze boven het oosten van het land. Het actuele patroon boven Frankrijk sluit goed aan bij de Uitvoer. We noemen het "in de loop van de ochtend ontwikkeling van enkele buien." De Hir00 Uitvoer is wat minder wild geworden ten aanzien van de buiigheid in de middag en vooral avond voorafgaand aan de hoogtetrog. We zien echter een linkeringang van de jet boven ons land, behorende bij het koufront. De buiigheid zwakken we flink af, in lijn met de overige Uitvoer waarbij het nog steeds weinig voorstelt. Bij deze buien 70-90% kans op onweer volgens INDECS. T500 -22, dus realistisch. Bij de buiigheid in het oosten alleen 2103 in het zuidoosten 50% kans op onweer. We noemen "in de avond vooral in het westen met onweer".
Woensdag overdag zien we nog een gebied van zuidwest naar noordoost over het land, met voorkeur voor buien, convergentie Nauw van Calais of Thamesmonding. Ook in de Ukreg en EC Uitvoer. Realistisch. Neerslag van het volgende systeem bereikt ons pas donderdag in de loop van de avond.
Trouwens voor 3 ontladingen kom ik mn bed ook niet uit .
meeste activiteit zal wel rond de Wadden zijn en laat, zeer laat ..,maar we wachten af hè..
Inmiddels is er een eerste redelijk actieve bui ontstaan boven Zeeland. | Gewijzigd: 1 september 2009, 18:49 uur, door Skroei