Een hagelsteen met een doorsnee van zo'n 40 centimeter die ongeveer drie kilo woog. Die opmerkelijke vondst deed de eigenaar van een boerderij aan de Postweg in Yerseke zaterdagochtend. Het ging om een klomp aan elkaar gevroren hagelstenen. In de verdere omgeving was geen hagelsteen te zien.
De grootste hagelsteen die ooit in Nederland is gevonden is, was 9 centimeter en de zwaarste ooit ter wereld woog een kleine 800 gram. Weerman Jos Broeke vermoedt dat de hagelklomp die in Yereske is gevallen, afkomstig is van een toilet in een vliegtuig en door een zware bui niet gesmolten is in zijn val naar beneden.
©Omroep Zeeland met dank aan depeer
Zou het niet een hoax zijn ofzo ?.... geen idee hoe maar zoiets van 40cm blijft nooit heel bij impact met de grond noway. En staat dicht bij een schutting of muur zo te zien met de plantjes eromheen.... erg vaag hoor.
Thanx Jan. | Gewijzigd: 30 augustus 2009, 11:02 uur, door mrijkhals
In de omg. van Wommels/ Bolsward.
Kennis van mn pa woont daar en vertelde dat tussen de hagelstenen ook stukken ijs naar beneden kwamen. Kan er op inet niks over vinden helaas..
Deze waren trouwens geen 40 cm ,maar wel groot genoeg om dwars door de kunstofplaten van de boerderijen heen te slaan ! | Gewijzigd: 30 augustus 2009, 12:09 uur, door Skroei
Maar lijkt me typisch gevalletje zelf geconstrueerde ijsbal uit de vriezer halen en neerleggen. De hagelsteen is ook erg smerig en reeds door plantjes gedeelteijk omringd. By the way na een val van een at least een paar kilometer lijkt mij zo'n steen te versplinteren.. Kortom 95% zeker een Hoax
Het is volgens mij het overschot van een vliegtuig (het wc)
dan heb je eerder een klomp ijs.
denk hier eerder aan een windhoosje binnen in een hagelbui zelf wat deze klomp heeft gevormd, bij hagelbuien worden wel vaker heftige winden gevormd ,zeker in de zomer !!!
kan natuurlijk ook de restanten zijn van z'n hagel[sneeuw]pop ???
Ruk.
dan heb je eerder een klomp ijs.
denk hier eerder aan een windhoosje binnen in een hagelbui zelf wat deze klomp heeft gevormd, bij hagelbuien worden wel vaker heftige winden gevormd ,zeker in de zomer !!!
kan natuurlijk ook de restanten zijn van z'n hagel[sneeuw]pop ???
Ruk.
Denk ik ook Ruk .
Wc inhoud ziet er trouwens zo uit ...
Let op dit plaatje kan voor sommigen schokkend zijn.
:|
This unfortunate woman was found dead on parkland in Yorkshire, England.
She's believed to have pierced by a shaft of frozen urine which had fallen from a leak in a toilet facility of an overhead plane..
Fake;) | Gewijzigd: 30 augustus 2009, 14:38 uur, door Skroei
Denk ik ook Ruk .
Wc inhoud ziet er trouwens zo uit ...
Let op dit plaatje kan voor sommigen schokkend zijn.
het ken ook op je auto terechtkomen
Ruk.
| Gewijzigd: 10 februari 2017, 11:17 uur, door Joyce.s
Natuurlijk blijft het een vermoeden dat het zo zit. Het lijkt me in ieder geval ook geen hagelsteen zoals jullie al zeggen
als je goed kijkt op de foto zie je naast de klomp ook nog haagel liggen.
en het ligt en aantal cm van de muur .
als hagel over de dak goot loopt en op de grond valt krijg je dat de grond op spat.
en wat van het dak valt op één plek heb je al snel en klop haagel.