De kleuren zijn totaal niet realistisch en doen mijn inziens alleen maar afbreuk aan de foto zoals hij origineel was.
Ik ben geen foto expert en weet niet heel veel van bewerken af maar herken altijd snel een (sterk) bewerkte foto, en dit gaat wel iets te ver. De plaat zoals je die daar toont kan naar mijn bescheiden mening nauwelijks de realiteit benaderen (correct me if i'm wrong), hij is immers zo bewerkt dat kleuren totaal veranderd en niet realistisch meer zijn.
Nogmaals, correct me if i'm wrong, maar dit is mijn idee over deze (over-)bewerkte foto.
Mvg,
Marsel | Gewijzigd: 26 augustus 2009, 14:11 uur, door marsel
De kleuren zijn totaal niet realistisch en doen mijn inziens alleen maar afbreuk aan de foto zoals hij origineel was.
Ik ben geen foto expert en weet niet heel veel van bewerken af maar herken altijd snel een (sterk) bewerkte foto, en dit gaat wel iets te ver. De plaat zoals je die daar toont kan naar mijn bescheiden mening nauwelijks de realiteit benaderen (correct me if i'm wrong), hij is immers zo bewerkt dat kleuren totaal veranderd en niet realistisch meer zijn.
Nogmaals, correct me if i'm wrong, maar dit was mijn idee over deze (over-)bewerkte foto.
Mvg,
Marsel
Dit idee kreeg ik ook Vooral bij de eerste foto krijg ik het idee dat er erg met de shadow/highlight-functie van Photoshop is gespeeld. Gezien de vrij lichte lucht maar bijna geen detail zichtbaar op de grond. De bomen en daken waren vassst niet zo zwart als in de foto in ieder geval
Nogmaals, correct me if i'm wrong, maar dit was mijn idee over deze (over-)bewerkte foto.
Mvg,
Marsel
hoi marsel
normaal ben ik ook niet zo'n kritiek-aap maar ik moet je ook wel enigszins gelijk geven, ze zijn een beetje te ver gepushed in Lightroom of software van die strekking, heel soms moet je met dat programma behalve een kleine horizoncorrectie of stukje bijsnijden even wat meer dynamiek aan de foto's toevoegen en dat is helemaal niet verboden of erg, doe dat zelf ook maar nooit richting extreme waarden. Advies: gebruik een beeldbuis of wide gamut (P-)MVA of S-PVA Tft scherm, achter een laptop met tn-scherm werkt dat niet zonder hulp van gamma of calibratiesoftware, die staan bijna nooit goed.
doch de fotograaf gefeliciteerd met de foto's en het in beeld zijn op tv, ik heb de euregiophoto-site bekeken en dat ziet er allemaal goed uit!
met alle respect
Peter | Gewijzigd: 26 augustus 2009, 14:10 uur, door Tripwire
Niet alle foto's zijn mooi zonder bewerking of realistisch. Als je er een mooi tintje aan geeft word het bijna een sprookjesachtig beeld met de simpelste wolken/luchten. Dat vind ik zo mooi aan HDR foto's..