Ik ben Indy en ben niet echt een weerfreak, maar vind onweer wel heel indrukwekkend
Ik ben echt gek van wolken, sterren, zon enz. en zo kwam ik ook op deze site. Ik heb nog geen telescoop maar hoop dat dat niet zolang meer zal duren want die wil ik wel heel erg graag. Het zal dan vast een simpelere zijn dan die wat ik hier op foto's heb gezien (ik begin klein) Ik heb een simpel camera(tje) waar ik zo af en toe foto's mee maak van de wolken, maar als ik de foto's van hier bekijk durf ik die van mij niet eens te tonen Ik vind de foto's die ik hier zie echt allemaal stuk voor stuk geweldig.
Ik heb wel gelijk een vraagje als dat mag.
Als ik foto's wil maken van de wolken en het is nog niet helemaal donker (schemer) dan krijg ik alleen maar zwarte foto's! Nou heb ik natuurlijk gewoon een huis, tuin en keuken camera, zou het daar aan liggen?
Oh ja en verder ben ik niet echt zo'n prater dus heel veel posten zal ik niet doen, maar des te meer tijd heb ik om van al die prachtige verhalen en vooral foto's van jullie te genieten.
Groetjes Indy
Heb je gewoon een compacte digitale camera? Als je deze op de automatische stand zet, doet ie vanzelf zijn best om een zo goed mogelijk plaatje te krijgen. Maar dat is dan zoals de fabriek 'm dat geleerd heeft, niet zoals jij dat zou willen.
Misschien zit er een 'nightshot' mode op, zodat de sluitertijd en de ISO-waarde wat omhoog gaat (volg je het nog?).
Toch is het inderdaad wel zo dat je met een duurdere camera mooiere foto's kunt maken. Je kunt de beste lens uitzoeken voor de situatie en daarbij nog van alles instellen zoals ISO, sluitertijd, diafragma en witbalans.
Met de juiste instellingen krijg je dan best aardige plaatjes. Ik ben zelf ook maar een amateurtje maar de volgende foto krijg je niet voor elkaar met een compactcamera:
Dat wordt dus sparen!
Het is een leuke hobby hoor, en zo duur hoeft het allemaal niet te zijn.
Er zit inderdaad een nichtshot mode op maar zelfs dan heb ik alleen zwarte plaatjes
Nou ja blijf gewoon oefenen en proberen, dat houdt me in iedergeval van de straat
Nichtshot? Wordt dan niet alles rose in plaats van zwart?
maar...ja er is een maar... het gaat hier wel om een Carl Zeiss lens
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
ik heb ook zo'n simpele dig. camera hier in huis.
eens komt er wel een betere versie , maar voorlopig geniet ik ook gewoon van de foto's die hier gepost woden !!
fijne tijd hier.
groetjes Ruk.
Ik heb inmiddels 2 telescopen gekregen maar al zijn het gewoon simpele dingen ik snap er echt nog niet veel van
Kon niet wachten tot het donker was gisteren, maar kreeg helaas niet meer dan wat vage "vlekjes" Maar ach laten we het er maar op houden dat alle begin moeilijk is, dat klinkt in iedergeval beter dan dat het aan mij zal liggen Hahaha