Nader bleek dat alles instortte voor mijn neus. Ik heb mij niet bedacht en heb de auto gepakt zonder te vragen aan ouders, want die waren er toch niet
Vertrek om 21:05 in Erm over de Frieslandroute richting Beilen.
Ik wou de bui onderscheppen die net boven Hoogeveen lag.
Toen we ongeveer halverwege Beilen zaten kon je merken dat je er middenin zat.
Het goot werkelijk. Waar je normaal 100 mag reed ik amper 70, je zag niks. Mistlampen er bij aan.
Toen ineens een bizar vel licht recht voor ons. Werd even verblind (dat is weer het gevaar van onweer en verkeer).
Sloeg het in op paar 100 m afstand voor ons in het weiland. Er kwam een dreun vanaf dat kan je je niet voorstellen...
Dit moest een positieve ontlading geweest zijn want zo hard....
Eerst volgende afslag zijn we maar af gegaan want met de regen was het niet meer te doen.
Daar even gestopt en de buienradar geraadpleegd.
We stonden er nog geen 2 minuten en weer zo'n enorme flits. Wat je daar achter aan hoorde was ook ongelofelijk.
Drie enorme dreunen achter elkaar. Ik kon mij een stukje herinneren van deze site over meerdere explosies achter elkaar.
Maar ook weer heel hard. En dan zit je in de auto met alle geluiden er omheen, moet je voorstellen als je gewoon thuis zit...
Daarna doorgereden naar Beilen en daar maar besloten om de camera aan te zetten. Achteraf hadden we dat direct bij vertrek moeten doen want dan hadden we die enorme inslag er heel goed opgehad, inclusief de dreun.
Bij Beilen gingen we de A28 op richting Hoogeveen.
Hier reden we de tweede kern door maar deze was minder heftig.
Bij Hoogeveen zijn we de A37 opgereden weer richting huis. Halverwege even gestopt bij een tankstation midden in het veld met vrij zicht. Even de buienradar weer geraadpleegd. Hieruit bleek dat er nog een pit was waar we nu recht in reden en die achteraf ook over thuis was gekomen.
Hier in deze pit zaten toch de mooiste exemplaren.
Thuis aangekomen na een geslaagde eerste chase. Dit ga ik graag vaker doen maar dan wil ik er eerder bij zijn zodat ik ook foto's kan maken en voor de bui aan kan zijn.
Hier de uiteindelijke video geknipt met de mooiste flitsen en bliksems!
| Gewijzigd: 21 augustus 2009, 19:57 uur, door Mark-Emmen
Zo te zien nog in HD kwaliteit ook.
Ga zo door zou ik zeggen.
Inderdaad. Opgenomen in HD en ge-exporteerd in HD.
zag ik op 3.21 nu een parel bliksem? dacht het wel.
Op naar het volgende chase verslag.
Op 3:21 zie ik alleen wat weerlicht. Of bedoel je die mooie ervoor?