Verder nog niks te bespeuren van iets dat op onweer lijkt... we wachten ongeduldig af
Ondertussen is de temp opgelopen tot 36°C in de schaduw
Waarschuwing ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Toelichting Lijn met zware onweersbuien trekt in de middag en avond van west naar oost over ons land. Ook daar vooruit ontstaan lokaal zware onweersbuien. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag.
Bericht nummer 3
Opgesteld donderdag 20 augustus 2009 14.58 uur
Volgend bericht 17:00
http://johnswind.nl/webcam/
Ik zie de rolwolk al in de verte op de Cam aankomen hopelijk straks in Gouda ook met mooie fotos en videos
Het is hier de hele dag al loeiheet, met een stevige wind die hoe langer hoe warmer werd. 't Is nu het gevoel alsof iemand met een föhn in je gezicht blaast. Eerder vanmiddag al volop castellanus gezien, en langzamerhand begint de cirrus te verdichten tot cirrostratus.
Dat het verlaat is, vind ik jammer. Des te meer heeft het boven 't midden van 't land kunnen opwarmen, en ben ik bang dat de meeste activiteit er weer (zoals zo vaak) uit is voor het Groningen bereikt. Maar ik gun de rest van NL uiteraard ook een lekker donderfeest. De verkoeling zal er sowieso komen, ik ben benieuwd met hóeveel donder en geraas het zal gaan, en of wij hier in het noordoosten er nog wat van meekrijgen... Gezien de lokatie van de Estofex level 2 waarschuwing iig wel Rest van de dag achter de computer nowcasten! Gezellig hier, mensen!
Die kans zit er ook in, helaas.
Ik denk ook dat het KNMI de afgegeven weer alarm gaat intrekken rond 17:00.
Er komen op zeker wel buien, maar niet zo hefitg als voorspeld denk ik.