Hoofddorp 31 graden met een briesje. Camera ligt klaar
camera o ja goed idee moet de accu's nog laden
Ik heb 2 kinderen rondlopen, en geen tijd gehad om het op te zoeken
Alvast bedankt!
Hier in Gouda betrekt de lucht ook steeds meer.
Drukkend warm hier, om koppijn van te krijgen.
Over de weer alarm, zoals er hier al eentje zei "Better safe than sorry" Beter een weeralarm dan geen weer alarm en verrast worden
heb net van iemand een mooie site gekregen, ik heb namelijk het zelfde als jij, ik zit ook met 2 kindjes en heb geen tijd om heel internet af te zoeken.
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/bewolking.html
Zal ook weer niet zo zijn haha
Mazzelaar hou je wel wat over voor de rest van NL
Lucht is grijs hier, een soort waas van vocht hogerop met hierin duidelijke cumuliforme (stapel) bewolking die nog steeds erg chaotisch aandoet (atmosfeer is erg onstabiel), dus op die lijnen die eraan komen (zie buienradar) zal de hele boel wel triggeren en explosief groeien als ik naar de omstandigheden en ervaring oordeel | Gewijzigd: 20 augustus 2009, 13:42 uur, door stratocumulus
gewoon blijven nowcasten dus.
Hier in Nagele verloopt alles heel rustig. De buren zitten heerlijk in de tuin onder een parasol boeken te lezen. In de lucht zijn een paar witte strepen te zien, verder een lichte bries. Buiten is het een graad of 31.
Ik ben erg benieuwd hoe zwaar het allemaal gaat worden en hoop heel erg dat de Noordoostpolder ook veel meekrijgt.
Ik ben jeffrey timmermans, 20 jaar uit nijmegen. En al Jarenlang gefasineerd door onweer.
Kwam deze site tegen, en omdat er nogal wat informatie te vinden is heb ik besloten mij maar te registreren.(y)
Nu mijn vraag voor vandaag.
Ik lees her en der dat ik vandaag tegen het einde van de na-middag nogal kan verwachten, maar ik kom ook posts tegen waarin dit weer tegengesproken wordt.
Is er toevallig al iets aan het ontwikkelen?
Vanmorgen vroeg zag ik al wat torenwolken op een vlakke luchtlijn, dus toen zag het er wel al aardig interresant uit.
Groetjes, jeffrey.
1/6
KNMI Luchtvaart
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
GELDIG 201200/201800 UTC
SITUATIE: Een matige Z-lijke stroming
voert droge en zeer warme lucht aan.
Een trog boven het uiterste zuidwesten
trekt noordoostwaarts en ligt om 18 UTC
langs de oostgrens. Een koufront boven
de Britse Eilanden ligt aan het einde
van de periode langs de westkust.
SIGNIFICANT WEER: Aanvankelijk enkele
lichte buien, zeer lokaal met onweer.
Geleidelijk ontwikkeling van (zware)
onweersbuien, lokaal met hagel,
mogelijk opgelijnd.
WIND: Zuid tot zuidoost 8-13 kn. Boven
het IJsselmeer en het Waddengebied
11-16 kn. Na trogpassage westelijk
12-18 kn. Aan de kust en boven grote
wateroppervlakken 18-24 kn, in het
zuidwestelijk kustgebied tijdelijk
22-28 kn. Bij zware buien kans op
windstoten 50-60 kn.
BEWOLKING: Velden middelbare onstabiele
bewolking. Geleidelijk sct/bkn CB rond
5000 vt, na trogpassage rond 3000 vt.
Toppen boven FL100. Voor een zware bui
ontstaan mogelijk rolwolken.
ZICHT: Meer dan 10 km. In buien 3-8 km,
in zware buien 1500-3000 m.
//
Leeuwarden heeft zojuist ook de 30 aangetikt.
Eindhoven dik 34 C inmiddels.
Terschelling 26 C
Om maar even een 3 tal te noemen...
Storm op komst!
De Reddingsbrigade staat paraat om Nederland te beschermen tegen de tropische storm die ons land vanmiddag aandoet. Opvallend weinig mensen kozen vandaag voor een stranddagje wegens de voorspelde allesverwoestende storm, tot opluchting van de vele strandwachters. Toch gooide de Reddingsbrigade Nederland er nog even een waarschuwinkje uit.
Rijkswaterstaat
Ook Rijkswaterstaat bleef niet achter en waarschuwde alle automobilisten en schippers. Onweer en zware windhozen kunnen tot levensbedreigende situaties leiden.
Vaarweggebruikers wordt geadviseerd alleen bij uiterste noodzaak het water op te gaan. Recreanten zouden sowieso aan wal moeten blijven. Automobilisten en vooral vrachtwagenchauffeurs kunnen bruggen het beste mijden.
Er zijn extra patrouillerende weginspecteurs ingezet en ook de verkeerscentrales extra bemand.
Naar verwachting verwoest de storm vanaf 13.00 uur Zeeuws-Vlaanderen, daarna is de rest van Nederland aan de beurt.
Spitsnieuws.nl
Pfffff mijn God, oke, mensen waarschuwen is een ding, mensen onnodig bang maken is een ander dit is lariekoek, het zal heftig zijn, maar dit hier klikt als the day after tomorrow
blijkbaar is de lucht nog veel te droog om buien te laten ontstaan en zal misch op het koufront er wat gaan gebeuren omdat dan er meer vocht beschikbaar is .
het nadeel daarvan is is dat dan de grenslaag alweer verder is afgekoeld en de onstabiliteit afneemt.
mvg jorgen
Spitsnieuws = GeenStijl dus dan weet je toch genoeg?