nu is het erg warm eigenlijk vies warm, af en toe een paar wolkjes.
we zien het wel. ga lekker meelezen met jullie. veel succes allemaal voor de foto's
groeten marieke.
Inmiddels schijn de zon weer en voel ik de broeierigheid toenemen.
Ben heel benieuwd wat vandaag ons gaat brengen... Spannig!!!!
Tuinstoelen straks maar even binnenzetten, just in case
Ik weet het nog niet heb ook vaker heel interresante systemen zien ontstaan voor de kust en op de kust . Mischien is het ook hoop maar op dit moment is er ook door het gedraaikont van het knmi nog geen touw aan vast te knopen. dat er wat kan/gaat gebeuren is duidelijk maar in welke hoedanigheid is nog steeds een vraagteken.
Het blijft gewoon een kwestie van nowcasten .
mvg jorgen
Vergis je niet ook op het knmi hebben ze verradelijke situaties voorspeld met de kans op hele snelle ontwikkeling van de buien . ik zie nu ook een smal lijntje hangen boven de centrale / zuidelijke noordzee .
Maar de zee is beduidend koeler dan het land dus mischien als er interactie met het land optreed dat deze lijn kan "exploderen" .
mvg jorgen
Kopie uit de guidance van het KNMI:De Uitvoer schuift nog steeds wat vwb de positie van de buienlijnen. We zien in het algemeen meerdere lijnen. Een substantieel deel van de buiigheid in het westen treedt nu op na passage van de vore.
Is dus best mogelijk dat de 1e lijn niet zo spectaculair is,vanaf ong. 13.00 zou het vanuit Zeeland kunnen binnenkomen.
Trouwens @ nick er was al een miezerlijntje vanochtend.
Het miezerlijntje hangt nu boven Oldenzaal.
Het regent iets bij 29,1 graad.
Lekkere ozongeur
Geldig van 20.08.2009 16:00 CET Tot 21.08.2009 CET
Wind
Gevaarniveau: Oranje
Zeer zware windstoten tot 110 km/uur bij onweersbuien; Thunderstorms accompagnied by strong gusts up to 110 km/hour
Geldig van 20.08.2009 16:00 CET Tot 21.08.2009 CET
Onweer
Gevaarniveau: Oranje
Rond 60 % kans op meer dan 200 ontladingen per 5 min; Âbout 60% risk 200 strikes in 5 minutes
Wind en onweer dus , en beide niveau oranje
over 8 minuten (12 uur) zou er toch een update komen van het knmi uit?
http://www.skystef.be/weerwaarschuwingen.htm#Onweer
^^het centrum van belgië ligt volledig in code rood. Limburg en nog verder naar het binnenland zelfs paars...