OPROEP
Een vriendelijk verzoek aan iedereen om het hier vandaag STRAK ON TOPIC te houden. Het zal zeer waarschijnlijk erg druk worden.
Dus laat het feit dat je gaat BBQ'en, wandelen, nog naar huis moet fietsen, hoopt dat er dit gebeurt maar niet dat.... zoveel mogelijk achterwege. Ook vragen naar of het nog gaat onweren en hoe laat heeft geen zin. Alles wat daar over te zeggen is is in de outlooks, weerberichten en het weeralarm (zie het plaatje dat depeer hieronder heeft gezet) te vinden. En we kunnen allemaal radarbeelden bekijken...
Houdt het bij actuele weerupdates: hoe ziet de lucht er uit, wat hoor je/zie je, hoe voelt het aan? En als er een bui overkomt... wat was er bij te zien? Hoe hard waren de windstoten, hoe groot was de hagel ? Is er ergens een weerbericht bijgewerkt... laat het weten. Ga je chasen... laat het weten.
Ennuh... doe erg voorzichtig als je op pad gaat, veel onweersplezier vandaag, hopelijk zonder ernstige schade!
Daniel
kben geen weerexpert ofzo, vandaar de vraag
Volgens mij moeten we gewoon afwachten. Als je de estofex kaart bekijkt zit de kans er wel in dat we wat gaan krijgen. Het is alleen de vraag waar? Nog een beetje geduld zou ik zeggen.
Als ik mij niet vergis worden die schijnbaar gevlochten wolken op de foto's "asperatus" genoemd. Een soort nieuw type wolk, maar ik ben wel geen echte expert.
Doei
Jeroen
[attachment=25099:20_08_09...erkleind.JPG]
Mooie shelfcloud het heeft ook even geregend in de buurt van Gouda, ben benieuwd wat het in de middag wordt houdt mijn camera bij de hand
Ligt Karim nog onder een steen...?
Jan, wat denk je?
Bij voorbaat hartelijk dank voor elke reactie.
Huh heb ik dit getypt ? wist ik niet eens maar
Ik denk dat er nieuwe buien gaan ontstaan of die buienlijn in het begin van het kanaal kan activeren.
Ligt Karim nog onder een steen...?
Ja dat viel mij ook al op. Normaal is de donderkopsite uptodate.
Zal wel op vakantie zijn oid
hier in delft is de temperatuur in een record tijd aan het oplopen tussen 10 uur en nu in een uur tijd gewoon even 4 graden er bij dat is een graad per kwartier .
het is nu iets meer dan 28 graden hier .
de cumulus castelanus is al duidelijk aanwezig duidend op de behoorlijk onstabiele opbouw van de atmosfeer.
voor de rest verdwijnt de zon vaak achter de verschillende soorten cummulussen en cirrus.
blijf iig thuis vandaag en heb de auto startklaar en de camera in de hand voor interresante fotos .
greetz jorgen