Gr, Simon
Dat het allemaal onzin is. hoe meer geblaat hoe minder erg het zal zijn, dat is al zovaak gebleken met instanties die zogenaamd Noodweer voorspelden en er gewoon niets volgde dan een spat regen zoals hier in rotterdam nu
Een vriendelijk verzoek aan iedereen om het hier vandaag STRAK ON TOPIC te houden. Het zal zeer waarschijnlijk erg druk worden.
Dus laat het feit dat je gaat BBQ'en, wandelen, nog naar huis moet fietsen, hoopt dat er dit gebeurt maar niet dat.... zoveel mogelijk achterwege. Ook vragen naar of het nog gaat onweren en hoe laat heeft geen zin. Alles wat daar over te zeggen is is in de outlooks, weerberichten en het weeralarm (zie het plaatje dat depeer hieronder heeft gezet) te vinden. En we kunnen allemaal radarbeelden bekijken...
Houdt het bij actuele weerupdates: hoe ziet de lucht er uit, wat hoor je/zie je, hoe voelt het aan? En als er een bui overkomt... wat was er bij te zien? Hoe hard waren de windstoten, hoe groot was de hagel ? Is er ergens een weerbericht bijgewerkt... laat het weten. Ga je chasen... laat het weten.
Ennuh... doe erg voorzichtig als je op pad gaat, veel onweersplezier vandaag, hopelijk zonder ernstige schade!
Daniel | Gewijzigd: 20 augustus 2009, 09:36 uur, door KnightDoppler
"Initiation is quite complex, given numerous, strong short waves, which cross the frontal zone ... Numerous rounds of thunderstorms are probably the most likely scenario, with the most active one occuring during the afternoon and evening hours."
Ik denk dat we nu de eerste short wave zien die de eerste serie buitjes triggered. Ook KNMI gaf gisteravond al de kans op onweer in de ochtend in het zuiden.
Daniel
Hopelijk hebben ze het juist bij het KNMI en zijn de buien na een uur of 18 voorbij Apeldoorn getrokken. Dan kan ik alsnog genieten van het festival vanavond
Kijk, bij Black Identity is de dag al voorbij zie ik.
Temperatuur loopt inmiddels lekker op, ben benieuwd wat er van gaat komen vandaag!
Zeker, volgens de vorige outlook van Estofex zullen meerdere lijnen als trigger het onweersgebied doorkruisen, er zijn dus meerdere series van buien te verwachten, waarbij die in de middag het hevigst zullen zijn.
Daniel
Yep, hier nog èèn
Deze buitjes waren alleen maar van warmte lijntjes,,
Het echte werk is de koude lijn, ze zullen wel anders piepen vanmiddag.
gr richard
Klopt GFS had ook wel wat neerslag berekend en ik moet zeggen dat het nog aardig klopt ook
Temperatuur loopt inmiddels lekker op, ben benieuwd wat er van gaat komen vandaag!
Nee ik wordt doodmoe van al die zogenaamde weeralarmen die nergens op slaan, omdat ze het al Te vaak mis hebben gehad de afgelopen tijd. Allemaal heisa om niets. Het regent her en der al, dus dat de buien arriveren rond 15.00 is ook onzin. Hier in het westen is het normaal weer en niet eens drukkend warm, het waait hier volop. ik vond het gisteren rond deze tijd een stuk warmer.
kben geen weerexpert ofzo, vandaar de vraag