Oh, morgen tegen 17:00 staan er trouwens 10 duizenden mensen voor de poort van de camping van Lowlands te wachten... 55.000 kaarten verkocht en ik schat (uit ervaring, alle 16 edities tot nu toe geweest) dat zo'n 80% er donderdagavond al is.
Daniel
In het stuk van Jan van het andere topic staat:
De eerste buien worden verwacht in Zeeland, Zuid-Holland en het westen van Noord-Brabant. In de avond trekken de buien naar het (noord)oosten. In de tweede helft van de avond bereiken ze ook Limburg, Twente, Drenthe en Groningen.
Nu vind ik het vreemd dat in de 3e zin Limburg vermeld staat. Twente, Drenthe en Groningen liggen een heel stuk hoger. Je zou verwachten dat het in een lijn van ZW naar NO over het land gaat. Toch?
Wie kan mij hier even uitleggen hoe het kan dat Limburg bij de laatste zin staat?
Ook mis ik Utrecht en Gelderland Zeker omdat die in het midden van het land liggen haha.
De buien komen uit frankrijk richting het zuiden en ze kunnen overal naartoe gaan + dat er nog celletjes kunnen ontstaan voor grote onweersbui
heel nl krijgt ermee te maken dus alle provincies | Gewijzigd: 19 augustus 2009, 15:16 uur, door Robin B
accu opgeladen
lens schoon gemaakt
statief al paraat op het balkon
afstandbediening in de vensterbank
instelling camera met watervaste stift op hand geschreven
instelling camera op balkon deur geplakt, binnen en buitenkant
afspraak morgenmiddag verzet
magnetronhap straks klaar maken voor morgen
kalmerings drankje in huis
vol verwachting in afwachting
niets vergeten?
lens schoon gemaakt
statief al paraat op het balkon
afstandbediening in de vensterbank
instelling camera met watervaste stift op hand geschreven
instelling camera op balkon deur geplakt, binnen en buitenkant
afspraak morgenmiddag verzet
magnetronhap straks klaar maken voor morgen
kalmerings drankje in huis
vol verwachting in afwachting
niets vergeten?
regenkleding ...... zwembroek?
Nou lees ik èigenlijk alleen maar over Zeeland, Zuid-Holland, en het midden en oosten van het land, en ik zit aan de kust, zo tussen Den Haag en Zandvoort in, zeg maar.
Ik kan beide plaatsen zien liggen, vanaf mijn Playa Balconia
Ook de kaarten geven de donkerste plekken (meeste activiteit?) aan het oosten.
Ik wil morgen op de motor naar mijn werk gaan, dus dreunen doet het toch wel.
Vanavond zet ik de camera alvast klaar op statief.
Zijn er kansen op rolwolken die vanaf zee binnenkomen?
O, en baaj de weej, wat zijn die 'randverschijnselen' waarover gesproken word? | Gewijzigd: 19 augustus 2009, 15:57 uur, door roadcritter
Waarschuwing
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen in de loop van de middag trekken onweersbuien van het zuidwesten uit het land binnen. Bij deze buien kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot 110 km/u. Bovendien is er kans op zwaar onweer, hagel en lokaal veel regen. De buien kunnen zich verraderlijk snel ontwikkelen en bereiken tegen de avond het noordoosten.
zijn dit storm kaarten?
ik bedoel, wat kan je op deze kaarten aflezen?
Na ja, ik zou degene die dat beweert willen vragen eens uit te leggen wat 'relatieve luchtvochtigheid' is.
En dan nog een hint: de temperatuur gaat morgen richting 35 graden. Dus rara... waar komen de lage waarden vandaan?
Om het vocht voor onweersbuien te bekijken kijk je naar de dauwpunten.
Daniel
En dan nog een hint: de temperatuur gaat morgen richting 35 graden. Dus rara... waar komen de lage waarden vandaan?
Om het vocht voor onweersbuien te bekijken kijk je naar de dauwpunten.
Daniel
Zal ik eens doen.
Bedankt voor de tip/uitleg
Jeroen