Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
17 augustus 2009, 14:03 uur | Bericht #46664
Dat is weer eens wat anders zon vuurbol
Heb wel vaak vallende sterren gezien alleen heb ik deze jammer genoeg niet meegemaakt..
Axel
Lid
17 augustus 2009, 14:19 uur | Bericht #46665
Ik denk dat we het bij deze maar gewoon op een iets wat grotere meteor moeten houden. Het is immers uitgebreid verteld dat dit te zien zou zijn. Die ene meteor die dan bij deze net iets groter was dan de rest, heeft ons dus een mooi stukje ruimtevuurwerk bezorgt. Naar mijn idee dus onzin dat men ineens met al die ufo heisa komt. Is toch nergens voor nodig? ...Of hij moet natuurlijk in je achtertuin geland zijn en je koelkast leeg geplundert hebben en daarna wat ruimtegeld achtergelaten voor de boodschappen. Eerst echt bewijs en dan zien we wel verder, want er zal heus wel wat zijn, alleen was het dit keer gewoon een stukje ruimtebrok die mooi verbrande boven onze paniekerige kopjes!
Waarom deze advertentie?
EricW
Lid
17 augustus 2009, 16:31 uur | Bericht #46676
Ook vanuit Eindhoven erg duidelijk zichtbaar.
Iets voor 22 uur moet het geweest zijn.

Zelf had ik helaas de lenzen niet in, voor mij zag het eruit als een sneldalende traumahelicopter oid
Vriendin heeft ze niet nodig en beschreef het inderdaad als vuurbal met vonken erachter.
Totaal geluidloos en bijna horizontaal. We fietsten over straat en konden het alleen de korte tijd tussen de 2 huizen zien. Ook geen idee of het oplostte of hoelang het aanhield, wat ik wel zeker weet is dat het in mijn ogen zeer dichtbij eruit zag!
Brian
Lid
17 augustus 2009, 18:08 uur | Bericht #46683
Ik heb het wel gezien, maar dacht dat het gewoon vuurwerk was, zo'n noodkogel maar had wel al men twijfels toen die zo snel naar beneden ging.
Weet iemand uit welke richting die kwam? ik zag em als ik het goed heb uit het oosten ongeveer
Check out the light show:)
17 augustus 2009, 22:50 uur | Bericht #46751
Oke mensen dit is ongelovelijk!!!
Zaterdag, tegelijkertijd met de grote meteoriet die gezien is hebben wij hier een enorme dreun gehoord alsof een vliegtuig door de geluidsbarriere ging.
Nu blijk er dus een krater gevonden te zijn op nog geen 2 km afstand van mijn huis.

Kijk hier de video!
http://www.rtvdrenthe.nl/Customercontrols/...w=540&h=334
Keesjovic
Lid
17 augustus 2009, 22:59 uur | Bericht #46753
Citaat van Mark-Emmen, maandag 17 augustus 2009, 21:50 uur Oke mensen dit is ongelovelijk!!!
Zaterdag, tegelijkertijd met de grote meteoriet die gezien is hebben wij hier een enorme dreun gehoord alsof een vliegtuig door de geluidsbarriere ging.
Nu blijk er dus een krater gevonden te zijn op nog geen 2 km afstand van mijn huis.

Kijk hier de video!
http://www.rtvdrenthe.nl/Customercontrols/...w=540&h=334

Vet Man!!!

Ik vind het echt stoer,
Het verhaal nadert z'n ontknoping.
Leuk om te lezen eerder in de reacties dat er een harde knal was waargenomen.
En ook jij Mark, bevestigde dat.
Het moet wel heel raar lopen wil dit niet de meteor zijn.
Ook het tijdstip klopt.
We wachten op de officiële berichten

Greetz Kees

17 augustus 2009, 23:08 uur | Bericht #46755
Heel raar allemaal. Ben hele benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.
Ik ken de mensen die je in het filmpje zag en ik ga dan ook morgen even kijken en zal even wat opnames maken voor jullie hier.
talkyr86
Lid
18 augustus 2009, 01:39 uur | Bericht #46776
Ik wacht met smart op je beelden Mark. Heel erg apart en ik ben ook zeer benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.
18 augustus 2009, 08:29 uur | Bericht #46785
Lijkt me sterk dat dat die meteoriet is die iedereen gezien heeft (ik zag hem immers van o-w gaan ten zuiden van me, en ik zat in de Ardennen..) maar het kan wel een andere zijn! Supervet!
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
18 augustus 2009, 11:15 uur | Bericht #46806
Ik weet het ook allemaal niet. Maar de tijden zijn zo opvallend gelijk. Ik ga zo die kant op.
Amarpilot
Lid
18 augustus 2009, 12:47 uur | Bericht #46822
Interessant! en de tijden komen idd wel erg overeen. Zou het wellicht kunnen dat er brokken zijn afgebroken na het brandstadium en dus afgeweken zijn op dus op dit soort plekken zijn ingeslagen? Ik zou het anders niet weten.

Citaat van Strijder, zondag 16 augustus 2009, 22:58 uur Denk dat je gewoon jaloers bent. Jij staat al jaren met je koker naar de sterren te staren en ziet alleen maar sterren.

En dan komt 'de gewone man' met zijn digitale camera en legt her en der UFO's vast.

Kan me voorstellen dat dat een beetje moeilijk te verteren is, en het gemakkelijkste voor het verstand is dan maar verzinnen dat het niet bestaat of pure fantasie is. Zo houden volwassen intelligente mensen zichzelf vaker voor het lapje.
Dat is een bekend psychologisch verschijnsel immers.

Heel eventjes lichtelijk offtopic:

1 verzoek, dit soort reacties zie je dus op niburu..en ik hou me hart vast als dat verder gaat dan bij 1 member hiero. Zoals Erwin ook al zegt..dit is echt niet de spot om mensen zowat de dwingen om dit te geloven. En onszelf voor het lapje houden heeft niks met intelligentie maken..although dat misschien hier ook wel van toepassing is...heeft het meer te maken met het feit dat we nuchter zijn. Erwin is iemand die weet wat hij zegt en dingen goed bekijkt voordat ie rond begint te rennen en claimt aliens gezien te hebben.
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
18 augustus 2009, 12:48 uur | Bericht #46823
Hier de foto's van het gat.
Nu ik het in het echt heb gezien kan ik wel concluderen dat het enorm geweest moest zijn.
De knal die wij hoorden was ook bizar hard. Harder als een normale onweersdonder, harder als een positieve ontlading.
De ramen trilden er van. Het was 2 km vanaf hier.
Rond het gat is een cirkel van zeker 8 m de hele begroeiing weggeslagen. Bieten uit de grond. Mais helemaal gestript.

| Gewijzigd: 18 augustus 2009, 14:32 uur, door Mark-Emmen
18 augustus 2009, 13:37 uur | Bericht #46829
8|

killarbee
Lid
18 augustus 2009, 13:38 uur | Bericht #46830
duidelijk een bermbom !
Kriebels
18 augustus 2009, 13:40 uur | Bericht #46831
Interessant om eens te zien, gebeurt namelijk niet vaak. Zit de laatste dagen ook vaak naar boven te kijken en zie dan sterren langzaam een richting optrekken om vervolgens met een enorme snelheid ervan door te gaan. Erg apart om te zien. Heb de vuurbol/meteoriet helaas niet zien vallen wat ik wel jammer vind!
18 augustus 2009, 13:45 uur | Bericht #46832
Citaat van Strijder, zondag 16 augustus 2009, 22:58 uur Denk dat je gewoon jaloers bent. Jij staat al jaren met je koker naar de sterren te staren en ziet alleen maar sterren.

En dan komt 'de gewone man' met zijn digitale camera en legt her en der UFO's vast.

Kan me voorstellen dat dat een beetje moeilijk te verteren is, en het gemakkelijkste voor het verstand is dan maar verzinnen dat het niet bestaat of pure fantasie is. Zo houden volwassen intelligente mensen zichzelf vaker voor het lapje.
Dat is een bekend psychologisch verschijnsel immers.

Volgens mij zit je hier nu op het verkeerde forum. Alleen stoken, zoals je dat hierboven goed bewezen hebt, heeft voor ons geen enkele toegevoegde waarde. Hier wordt er naar de lucht gestaard voor het weer, niet voor UFO's, aliens of complottheorieën tegen de mensheid. Daar zijn genoeg andere fora voor volgens mij.

(sorry moderators, niet mijn taak om iemand op de vingers te tikken, maar ik ergerde me er zeer aan!)
anirnith
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2009, 14:10 uur | Bericht #46836
vind het heftig en interesant zo'n "inslag" heb helaas de "bol" niet gezien... en ben erg benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen...

ook ff offtopic...

als je iemand respect wilt krijgen voor de mening die je hebt, zul je zelf ook dat respect moeten tonen voor de mening van die andere ook al is dat niet de jouwe!

sorry ergerde me er ook aan... ik weet dat ik vaak ook een hele andere mening heb dan de meeste mensen... maar dat wil niet zeggen dat ik of die ander gek is, het zegt alleen dat we verschillend naar dingen kijken of het anders beleven en soms ontbreekt er een stukje in de puzzel en kom je uiteindelijk tot hetzelfde... of niet...
18 augustus 2009, 14:37 uur | Bericht #46843
Citaat van anirnith, dinsdag 18 augustus 2009, 14:10 uur vind het heftig en interesant zo'n "inslag" heb helaas de "bol" niet gezien... en ben erg benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen..

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet.
pipo
Lid
18 augustus 2009, 16:36 uur | Bericht #46873
Mark,
DE FOTO;S grote klasse
bedankt voor de moeite | Gewijzigd: 18 augustus 2009, 16:37 uur, door pipo
18 augustus 2009, 17:02 uur | Bericht #46877
Dit is de reportage van RTV Drenthe.

Ik ga ook nog een reportage maken. Die zien jullie binnenkort ook nog wel. | Gewijzigd: 18 augustus 2009, 17:03 uur, door Mark-Emmen
Terug naar boven
1 2 3 4 5
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 454 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 454, lezen 10 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 5".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden