bron: wiki
Als hij maar niet zo gevaarlijk is al de vioolspin, waar je openwonden van krijgt van 10 tale centimers door een beet.
Neen, zijn beten zijn onschadelijk voor de mens.....lees de wiki maar.
Dat is de opzet van deze voor ons en andere kleine zoogdieren onschadelijke spin, de "schutkleur" die afschrikt....
Maar die grote enge dikkerd dat is toch een tarantula ding, die komen toch niet in Nederland voor
Maar die grote enge dikkerd dat is toch een tarantula ding, die komen toch niet in Nederland voor
Jah tarantula maar jij bedoelt de zwarte weduwe. Een relatief kleine spin helemaal zwart en de 'kont' is groter dan de rest. Of de vogelspin ja,... die is behoorlijk groot en komt 90% van de gevallen het land binnen in bananen dozen tussen de .......... juist!
Die kan je herkennen door zijn grootte en twee kromme tanden aan de voorkant en enorme harige poten.
Vogelspin :
Tarantula:
[attachment=24933:_4177954...ntula416.jpg]
Zwarte weduwe:
| Gewijzigd: 16 augustus 2009, 09:36 uur, door mrijkhals
Die kan je herkennen door zijn grootte en twee kromme tanden aan de voorkant en enorme harige poten.
Nee ik zei het verkeerd, ik bedoel die violspin achtige spinnen, komen die ook in Nederland voor?
Vogelspin vind heb ik zelf 1 keer in mijn hand gehad bij de mediamarkt met de release van spiderman
Vogelspin vind heb ik zelf 1 keer in mijn hand gehad bij de mediamarkt met de release van spiderman
Yep ook In Nederland zijn ze al vaker gevonden.
weet jij ook toevallig welke spin dit is ???
kwam 'm tegen in een holletje in het gras bij onze hotelkamer op Rhodos-Griekenland.
hij was wel foto-gewillig hoor, sommige zijn van een paar centimeter afstand genomen.
schat 'm ongeveer tusse de 8 á 10 centimeter groot.
heb hier thuis een terrarium boek met o.a. 100 verschillende spinnen maar deze komt er niet in voor, ook niet op de flora en fauna-site van Rhodos!?!?!
groetjes Ruk.
Heb de wespspin al vaak genoeg gezien, weet nog dat mijn zus een keer heel hard schreeuwende uit de bosjes kwam vliegen, die had dus zo'n beest op haar hand terwijl ze ging plassen..
Ik vind die zigzaggende lijn in het web zo mooi!!