Was het maar zoals in andere landen gewoon 2 weken lang lekker weer. Niet steeds weer w8en tot er eindelijk weer een hogedrukgebied komt. | Gewijzigd: 15 augustus 2009, 15:16 uur, door jewaitit
Ik teken ervoor!
Normaal misschien wel. Maar liever niet als ik op een open grasveld in de rij voor Lowlands sta
Hoewel het weer de komende dagen tropisch zal aandoen, wordt nergens in het land een hittegolf verwacht. Daarvoor is een periode van vijf dagen nodig waarop het warmer is dan 25 graden, waarbij op drie dagen dertig graden moet worden gehaald. Aan geen van deze voorwaarden wordt deze week voldaan. De kans op een hittegolf is maandag al verkeken, omdat het nergens in het land 25 graden wordt, zegt meteoroloog Johnny Willemsen van Weeronline.
Kwik
Ook vrijdag zal het kwik deze zomerse waarde nergens bereiken. Op de tussenliggende dagen gebeurt dat wel, maar de dertig graden wordt alleen woensdag in een groot deel van het land gehaald. Dinsdag wordt de eerste zomerse dag van de week. Bijna overal wordt het zomers warm, met temperaturen van meer dan 25 graden. Ook is het zonnig en blijft het droog.
Tropische dag
Woensdag wordt een tropische dag, met in grote delen van het land meer dan dertig graden. Ook dan zal de zon volop schijnen, verwacht het weerinstituut. Donderdag wordt de grens van dertig graden vooral in het zuiden en oosten van het land gehaald. In de loop van de dag ontstaan onweersbuien, die de warmte zullen verdrijven. Vrijdag wordt het maximaal 22 graden. Dat beeld wordt in het weekeinde voortgezet.
©Novum | Gewijzigd: 17 augustus 2009, 15:17 uur, door talkyr86
Maar het is nog geen donderdag, er kan nog veel gebeuren. In ieder geval komt er een enorm warmte verschil tussen donderdag en vrijdag, lijkt me dat dat zeker niet onopgemerkt voorbij zal gaan.. het wordt weer spannend. We wachten in spanning op een onweer op 20 aug topic... | Gewijzigd: 17 augustus 2009, 18:34 uur, door PolderPS
GFS heeft het over minima van plaatselijk 23 graden!