Inderdaad, t blijft altijd wel spannend en een mooi onweer op enkele kilometers oost van me vind ik ook prima
Als t boven noord Duitsland onweert, zie ik t hier weg ook wel('s nachts dan hé), maar ja , iets dichterbij is altijd beter natuurlijk, we wachten maar weer af.. | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 16:57 uur, door Skroei
BTW:
Zie op de P2000 meldingen dat er water- en stormoverlast is in Roosendaal en Breda.
Ik kan niet zien of dit te maken heeft met het onweer maar wellicht kan iemand dat bevestigen.
Het is gewoon allemaal niet echt gestructureerd en dat is het probleem. Het hele zomerse boeltje wordt niet echt gekenmerkt door ofwel een Spanish-Plume / theta-e waarden van meer dan 17 / Thermisch laag + het koufront heeft eigenlijk weinig zin om België en Nederland te doorkruisen. Waarschijnlijk liggen deze factoren aan de basis van het niet echt ontploffen van de hele situatie (de temperatuur is eigenlijk wel ok hé )
Grtz | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 17:16 uur, door WeatherService
Dus als ik het goed begrijp geen donder en bliksem voor mij, maar wel een lange droge BBQ. (Aan de mensen die naar Cambuur gaan, houd het een beetje rustig, ik woon vlak bij (Leeuwarden dus voor de niet voetbal kenners ).
Downburst geweest in Brabant..
Dat haalt het nieuws tegenwoordig ook al
Downburst? Met welke dynamiek?