De luchten worden wel steeds dreigender, mooie onheilspellende wolken!!!
Ik had bovenstaande nauwelijks geschreven of het begon te plenzen.
Grote warme dikke druppels. HEERLIJK!!! | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 16:04 uur, door madeagle1
De luchten worden wel steeds dreigender, mooie onheilspellende wolken!!!
Ik had bovenstaande nauwelijks geschreven of het begon te plenzen.
Grote warme dikke druppels. HEERLIJK!!!
Het is hier (Ermelo) nog droog maar op de buienradar kun je de regen + onweer goed zien.
Dit zou niet gunstig zijn voor het oosten.
Grtz/...
Klopt Mark
Het zelfde zit ik hier ook op.en zit zo,n 30 km noord oostelijk van jou.
Het is geen lekker weer toe noemen.
Grtz/...
Er is dus toch een weersverandering aan de gang. De onweersbuien zullen dan wel lokaal zijn maar ze zijn er wel.
Gedeeltelijk juist. Jullie hebben momenteel te maken met een triggering in de hoogte (aldus thermische vore). Dit zorgt inderdaad voor de extra triggering die nodig is om de CAP te doorbreken op 6 - 7 km. Indien dit lukt (met temps van 29-30°C) ontstaan de grote kleppers. Maar eigenlijk moet de echte weersverandering nog komen en dit vanuit het westen (inactief koufront). Wanneer dit gepasseerd is blijft het overal ongeveer 22-23 graden. Er wordt evenwel geen onweer verwacht op dat koufront.
WeatherService
Er verdwijnen buien maar er komen nieuwe buien op, zojuist bij Helmond.
WeatherService
De vraag is waarom er op de overgang van erg warme lucht en het koufront wat nadert dan geen zware onweersbuien ontstaat. Ik ben een leek op dit gebied maar ik zou juist verwachten dat bij scherpe overgangen er ook het meest te beleven is.
BTW:
Zie op de P2000 meldingen dat er water- en stormoverlast is in Roosendaal en Breda.
Ik kan niet zien of dit te maken heeft met het onweer maar wellicht kan iemand dat bevestigen.
Tact 32.5C tuineffect, maar bloedheet en wordt steeds benauwder...
jammer dat die buien boven Flevo zijn ingezakt, lagen idd mooi op koers voor mij
/ Met meldingen mbt water/storm-overlast mag je er van uit gaan, dat dit door het weer komt.. | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 16:43 uur, door Skroei