Opgesteld op vrijdag 07 augustus 2009 om 14.00 uur.
Wisselend bewolkt en in de oostelijke helft een enkele onweersbui
Geleidelijk neemt de bewolking toe en wordt de kans op enkele regen- of
onweersbuien in de oostelijke helft van het land groter. Tijdens deze
buien is ook hagel mogelijk. Vanavond is er kans op laaghangende
bewolking.
Zaterdag overdag is het wisselend bewolkt en in het uiterste oosten van
het land nog kans op een enkele bui, mogelijk met onweer.
Hoogst interessant te noemen, want de 0-6km shear en de LL/DL Shear zijn momenteel gunstiger in het westen van België dan in Nederland / België. Alleen spijtig dat de Cape in het westen van België niet meer oploopt tot favoriete condities. het oosten kan natuurlijk wel nog profiteren van de hoge temperaturen
WeatherService | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 14:35 uur, door WeatherService
Erg bedrukkend en benauwd op dit moment. Als ik naar de lucht lijk is de bewolking erg divers onregelmatig, lastig te omschrijven. Meestal zijn de luchten die ik nu zie wel de voorbode van onweer. Dit weet ik overigens alleen uit ervaring, ben geen weerdeskundige Al leer ik wel steeds meer hier.
Met 25 mei was het weer ook heet en benauwend, en ook toen keek ik naar de lucht en had het idee dat het wel eens flink kon losbarsten. Na de info hier verwacht ik voor vanavond uiteraard niet zoiets als toen, maar ik verwacht wel een paar goede klappen.
http://teletekst.nos.nl/all/707.html
Het is hier trouwens nog warmer dan gister. | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 15:00 uur, door Skroei
Ja is hier ook 25 graden en nog steeds benauwd, maar de wind is wel lekker fris. Krachtje 2 ofzo.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
(August 07, 2009)
Conditions: Scattered Clouds
Temperature: 27.6°C
High/Low: 27/15°C
UV: 3.6/16
Humidity: 57%
Dew Point: 18°C
Pressure: 29.99 in/1015.5 hPa
Wind: WSW at 5.0 MPH (8.0 KPH) | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 15:10 uur, door Kimmey
Hopelijk komt er wat verandering in.
Het is wel minder drukkend nu dan deze morgen.
Ik blijf hier uitkijken naar een verdwaalde donderslag bij grijze hemel...
Jeroen
Hier in winkel is het nu erg lekker, windje erbij en de zon is weg. heerlijk
liep net naar buiten en er was wel 1 drupje regen te zien
Maar volgens wat ik hier lees, krijgen wij niet iets wat op onweer lijkt. Dus degene die dat wel krijgen veel kijk en luister plezier. (of krijgen wij hier wel wat in N-H denken jullie)
groeten marieke
Bij windstil en zeer benauwt. veel erger dan gister. daarbij vliegt het genut of miete ook nogeens. dus extra lastig.
Verwacht hier pas rond middernacht iets aan afkoeling. d.m.v een enkele (onweers) bij.
Maar zo de kaarten er nu bij liggen is er niet veel van te verwachten.
Maar uitsluiten doe ik niets. goed de ontwikkeling in de gaten houden verder is er nog geen peil op.
Omdat het waarschijnlek zeer plaatselijk zal uitpakken.
Met de meenste kans in het oosten van nl.
Grtz/.........