Want zo is wel de voorspelling toch benauwd weer
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Estofex zegt pas vanaf noon en afternoon, in de middag pas dus
Thunderstorms will cluster betimes and a messy coexistence of pulsating thunderstorms and multicells will affect the level 1. Thunderstorms decrease after sunset but will continue all night long along the boundary over Belgium, Luxembourg, the Netherlands, western Germany but also over NW-Italy. Decreasing instability will bring an end to the severe risk.
oftwel? samengevat jan? "........"
Afnemende instabiliteit zal een einde maken aan de ernstige risico's? | Gewijzigd: 6 augustus 2009, 21:27 uur, door wetboy
;) , bij deze nog een kaartje van wetterzentrale.de, of zeg dat niks nog die lifted index -4 tot -6? noordoosten kan nog leuk worden daar.....maar jan, die level 1 komt niet overeen met de weersberichten, of begrijp ik het ook verkeerd ... blijkbaar weet je al meer dan de meesten hier......vast andere kaartjes dat je naar luxenburg ga? meeste zwaardere buien Oost nederland denk ik.....klopt dat? Luxemburg....zit je qua fotokansen beter denk ik zomaar weer...succes
| Gewijzigd: 6 augustus 2009, 21:44 uur, door wetboy
KNMI Guidance
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een lagedrukgebied in de buurt van IJsland vult verder op. Een hogedrukgebied boven Zuid-Scandinavië met een uitloper richting centraal Europa trekt langzaam oostwaarts. Een NNW-ZZO georiënteerde thermische vore (met ingebedde convergentielijn) bereikt vrijdagochtend het westen en wordt aan het einde van de periode boven het noordoosten verwacht. Oost van de vore wordt met een zuidoostelijke stroming nog zeer warme continentale lucht aangevoerd, nabij en west van de vore is de aangevoerde lucht aanmerkelijk vochtiger. Een inactief golvend koufront boven Oost-Engeland(theta-w 850 hPa 14-15 graden) komt tegen het einde van de periode wel wat dichterbij maar blijft nog ten westen van ons. Achter het front bouwt boven de Britse Eilanden een rug op.
MODELBEOORDELING:
Tot vrijdag 06 UTC nauwelijks verschillen. Daarna toch wel significante verschillen ten aanzien van de timing van de thermische vore: de HIRLAM12 laat de vore minder snel naar het noordoosten trekken dan HIRLAM06 en komt beter overeen met ECMWF06 en UKMO12.
NEERSLAG:
De meeste uitvoer geeft maar een zwak convectief signaal. HIRLAM geeft vooral een signaal op de thermische voer/convergentielijn. Gezien de progtemps is vooral nabij de vore in de middag en avond kans op een regen- of onweersbui, zeer lokaal zwaar waarbij de kans op hagel niet uitgesloten is. Cruciaal is wel dat bovengenoemde inversie wordt opgeruimd. Vooral vrijdagavond kan activering onder de rechteringang van een jet een extra trigger zijn. Pas dan trekt ook bijbehorend PVA maximum over ons land. Later op de avond dan weliswaar geen convectie vanaf de grond, maar nog wel potentieel onstabiel.
Zat ook vlak bij houffalize
Maarja hoop dat het morgen wat wordt
Ik wil daar weer eens op een paar plaatsen gaan kijken en een aantal prachtige foto's te maken.
Specifiek voor het onweer..........
Niet "de" onweer,bestaat niet.....