boven de evenaar zijn er wel degelijk wolken van 23 km hoog, heeft te maken met hoogte van de verschillende atmosferen of zoiets , ergens gelezen
Hallo hey, nu houd ik wel van extreem weer, maar daaronder wil je echt niet zitten, erboven wel zo zeg, kan je meteen je fles shampoo pakken en je haar ff wassen, al denk ik dat je huis ook wel mee wordt genomen door de regen
tropische hoogte he 23 km
Wikipedia: De Troposfeer is het laagste deel van de dampkring en bevat ongeveer 80% van de totale massa aan lucht. De meeste meteorologische verschijnselen vinden in dit deel van de atmosfeer plaats.
De troposfeer reikt boven tropische gebieden tot een hoogte van 16 tot 18 km. Boven de polen gaat hij na slechts 10 km via de tropopause over in de stratosfeer.
:) dus deze is wel erg hoog, ook voor de tropen, wat een updraft moet daarbij hebben gezeten
Ik leefde me eens even in, in deze gedachte. Het feit dat je dus echt niets meer van de mensheid ziet of de creatie van bouwwerken van de mens wellicht?
Je zou maar zo hoog kunnen staan! Zou je ook de toppen van bovenaf kunnen fotograferen maar dan ver van de bewoonde wereld.
Maar dit aambeeld is zo onwaarschijnlijk te gek! | Gewijzigd: 31 augustus 2009, 18:33 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Ik leefde me eens even in, in deze gedachte. Het feit dat je dus echt niets meer van de mensheid ziet of de creatie van bouwwerken van de mens wellicht?
Je zou maar zo hoog kunnen staan! Zou je ook de toppen van bovenaf kunnen fotograferen maar dan ver van de bewoonde wereld.
Maar dit aambeeld is zo onwaarschijnlijk te gek!
Ah ja, dat is de Olympus Mons op Mars, de hoogste berg (of eigenlijk vulkaan) in het zonnestelsel van zo'n 30 km hoog. En dat op een planeet die kleiner is dan de aarde.. Ik denk dat je een warme jas nodig hebt als je die wilt beklimmen
This shows Olympus Mons in the background, the highest volcano on Mars — in fact the tallest in the known Solar System — compared with the highest peaks on Earth (Mount Everest, right) and Venus (Maxwell Montes, left). The horizontal scale has been greatly reduced for clarity.
| Gewijzigd: 31 augustus 2009, 18:42 uur, door PaytDelft
Die berg verder terzijde | Gewijzigd: 31 augustus 2009, 18:48 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21