Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
pipo
Lid
8 augustus 2009, 09:35 uur | Bericht #45597
Citaat van Black Identity, zaterdag 8 augustus 2009, 8:26 uur was gisteren bij de mediamarkt, sta ik bij de kassa hebben al die kassieres handschoenen aan, dus ik vraag waarom draag je handchoenen? zegt ze uit voorzorg maatregelen voor de mexicaanse griep. Waar? mediamarkt Rotterdam. Is dit niet een beetje overdreven?
Of het overdreven is weet ik niet, maar ik denk dat we nog wel vreemdere dingen gaan beleven inzake mexgriep.
talkyr86
Lid
9 augustus 2009, 11:12 uur | Bericht #45645
In verschillende wereldsteden zijn er mensen die mondkapjes dragen. Dus ik zal niet gek opkijken als ik binnenkort sommige mensen met zo'n kapje zie rondlopen.
Waarom deze advertentie?
jewaitit
Lid
9 augustus 2009, 15:04 uur | Bericht #45702
Het RIVM heeft in Nederland tot nu toe 912 gevallen geregistreerd van de Mexicaanse griep. Begin deze week stond de teller nog op 663.
De griep is heel mild en verloopt niet anders dan een seizoensgriep, zegt het RIVM. De meeste mensen herstellen zonder problemen binnen twee tot zeven dagen. Tamiflu wordt in principe alleen nog voorgeschreven aan besmette mensen die tot een risicogroep behoren.

Deze week stierf voor het eerst iemand in Nederland aan de gevolgen van de griep. In Groot-Brittannië, Spanje en Griekenland lopen Nederlandse toeristen de griep het vaakst op.

bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...rlooptmild.html

Die jongen die er aan stierf was al ernstig ziek door aangeboren afwijkingen. Tuurlijk is dat wel erg maar als hij een gewoon griepje had gekregen was waarschijnlijk hetzelfde gebeurt. Als je gewoon gezond leeft en je behoort niet tot een risicogroep dan is het niet erger dan een normaal griepje. Je ligt alleen 2 tot 7 dagen thuis plat op bed, meer niet.

Ik weet niet waar de media zich zo druk om maakt hoor, maar dit is gewoon een virus dat bijna hetzelfde is als het gewone griep virus. 't is alleen wel erg besmettelijk dus er kunnen wel veel mensen tegelijk ziek worden.

MVG Joshua
Brian
Lid
9 augustus 2009, 16:56 uur | Bericht #45713
Citaat van jewaitit, zondag 9 augustus 2009, 14:04 uur Ik weet niet waar de media zich zo druk om maakt hoor, maar dit is gewoon een virus dat bijna hetzelfde is als het gewone griep virus. '

MVG Joshua

Ach je weet hoe de media is vandaag de dag, in de toekomst kom je al in de media vanwege een scheet, en dat noemen ze dan een milieu delict.
Check out the light show:)
Stealth
Lid
10 augustus 2009, 01:51 uur | Bericht #45775
Die teller klopt niet. Er zijn zeker al 10000+ gevallen in nederland. Ookal vrienden en bekenden van mij zijn getroffen door de griep. Over 2 weken ben ik op vakantie naar spanje en ik hoop eigenlijk wel dat ik hem voor die tijd krijg, want daar in spanje is het heel erg, en weet ik vrijwel zeker dat ik het daar krijg.

Ik ben absoluut niet bang voor de griep, het is te vergelijken met een normale griep, het sterftecijfer ligt op zo'n 0,45%, terwijl een normale griep tussen de 0,20% - 0,30% zit.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
11 augustus 2009, 12:59 uur | Bericht #45926
Hier in het dorp is er ook iemand met mexicaanse griep, ik kijk er niet van op als half nederland de over een jaar mexicaanse griep heeft(of heeft gehad), maar lig er helemaal niet wakker van aangezien het een 'griepje' is en geen dodelijk virus. Alhoewel het wel gevaarlijk kan zijn voor de 'zwakke' mensen natuurlijk. | Gewijzigd: 11 augustus 2009, 13:06 uur, door hagelsteen
arjens
Lid
11 augustus 2009, 13:19 uur | Bericht #45927
Citaat van hagelsteen, dinsdag 11 augustus 2009, 11:59 uur Hier in het dorp is er ook iemand met mexicaanse griep, ik kijk er niet van op als half nederland de over een jaar mexicaanse griep heeft(of heeft gehad), maar lig er helemaal niet wakker van aangezien het een 'griepje' is en geen dodelijk virus. Alhoewel het wel gevaarlijk kan zijn voor de 'zwakke' mensen natuurlijk.

Normale griep kan ook gevaarlijk zijn voor zwakkere mensen, in feite is er niks ernstigs aan de hand. Men laat zich alleen lijden door massaal hysterisch gedrag.
11 augustus 2009, 13:25 uur | Bericht #45929
Klopt, want jaarlijks overlijden aan de 'normale' griep 250.000 tot 500.000 mensen. (meestal zijn dit oudere mensen)
Nu is de risicogroep jongere mensen volgens mij, maar als je gewoon een goed afweersysteem hebt en gezond bent hoef je je geen zorgen te maken lijkt mij zo.
jewaitit
Lid
11 augustus 2009, 13:30 uur | Bericht #45931
Het enige nadeel is dat 't erg besmettelijk is. Met andere woorden: zometeen ligt bijna alles plat (als de giep hier tenminste uitbreekt).
11 augustus 2009, 14:00 uur | Bericht #45933
Dat is waar jah oftewel mexicaanse griep is niet veel anders als normale griep alleen dan erg besmettelijk | Gewijzigd: 11 augustus 2009, 14:00 uur, door hagelsteen
buldog
Lid
11 augustus 2009, 14:31 uur | Bericht #45938
hehe goed die topic geopend te hebbe. ne kameraad van mij heeft de MG gehad. en ik heb 3 dage later de 1ste
syntomen gehad dus ik kan zegge da ik de MG heb gehad. en moet zegge DA WAS NI PLEZANT!!!!!!
hooftpijn,, tranende ogen grieperig enfin echt ni leuk! ma een geluk is dat dus wat bij veel mense gebeurt is bij
mij dus ni volledig doorgebroken is. en hoop ni da da in de toekomst ga gebeuren. ma moest da zo zijn
ja weet je als je er optijd bij bent, dan kan het in feite geen kwaad. maar mense zeker op je hoeden blijve want het is nog
wel iets erger dan een gewoon griep!!!!! en ik kan het zegge.
Website KMI NATURE IS UNPREDICTABLE/LIGHTING AND THUNDER IS ON HIS WAY :)
11 augustus 2009, 14:35 uur | Bericht #45939
Citaat van Impreza, dinsdag 11 augustus 2009, 13:02 uur En om die reden haal ik vandaag nog Echinoforce in huis xD Één of ander homeopathisch middeltje dat de weerstand ondersteunt, iets wat ik wel kan gebruiken. Werkt erg goed volgens mijn moeke. Dus maar eens een poging geven dan.

Toen deze griep net uitbrak en men uitging van het ergste, stond ik nog op de nominatie lijst voor zo'n prik, ter preventie. Je weet wel: voor het geval ik het zou krijgen. Nu alles zo drastisch verandert is, is de kans dat ik die prik preventief krijg erg klein geworden. Nou, dan gaan we zelf maatregelen nemen

Haha dat moest ik ook altijd innemen van mn moeder vroeger, echinaforce van het merk 'A. Vogel' ofzoiets , kan het me nog super goed herinneren Altijd wel nuttig die homeopatische middeltjes maar het beste voor je weerstand blijft natuurlijk gewoon een gezonde levenstijl
Voor jou is de mexicaanse griep op het moment ook gevaarlijk neem ik aan, of gaat het al beter? | Gewijzigd: 11 augustus 2009, 14:37 uur, door hagelsteen
11 augustus 2009, 14:58 uur | Bericht #5537
Citaat van Impreza, dinsdag 11 augustus 2009, 12:51 uur Helaas gaat het verre van beter met mij. Maar we gaan vol moed de strijd aan!
Mja, ik probeer zo gezond mogelijk te leven voor zover als mijn lichaam het toestaat (sporten etc. zit er voor mij niet bijvoorbeeld). Maar aangezien die bacterie juist je eigen afweer gebruikt om ongemerkt zijn werk te kunnen doen, kan de Mexicaanse griep voor mij gevaarlijk uitpakken (kan hé! Neem alleen geen risico's xD). Dus we gaan alle zijlen bijzetten

Nou dat is niet zo mooi..
Wel goed dat je positief blijft en zo gezond mogelijk leeft!
Vooral positief blijven want stress is ook slecht voor je weerstand zeggen ze ..
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 457 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 457, lezen 61 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden