Of het overdreven is weet ik niet, maar ik denk dat we nog wel vreemdere dingen gaan beleven inzake mexgriep.
De griep is heel mild en verloopt niet anders dan een seizoensgriep, zegt het RIVM. De meeste mensen herstellen zonder problemen binnen twee tot zeven dagen. Tamiflu wordt in principe alleen nog voorgeschreven aan besmette mensen die tot een risicogroep behoren.
Deze week stierf voor het eerst iemand in Nederland aan de gevolgen van de griep. In Groot-Brittannië, Spanje en Griekenland lopen Nederlandse toeristen de griep het vaakst op.
bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...rlooptmild.html
Die jongen die er aan stierf was al ernstig ziek door aangeboren afwijkingen. Tuurlijk is dat wel erg maar als hij een gewoon griepje had gekregen was waarschijnlijk hetzelfde gebeurt. Als je gewoon gezond leeft en je behoort niet tot een risicogroep dan is het niet erger dan een normaal griepje. Je ligt alleen 2 tot 7 dagen thuis plat op bed, meer niet.
Ik weet niet waar de media zich zo druk om maakt hoor, maar dit is gewoon een virus dat bijna hetzelfde is als het gewone griep virus. 't is alleen wel erg besmettelijk dus er kunnen wel veel mensen tegelijk ziek worden.
MVG Joshua
MVG Joshua
Ach je weet hoe de media is vandaag de dag, in de toekomst kom je al in de media vanwege een scheet, en dat noemen ze dan een milieu delict.
Ik ben absoluut niet bang voor de griep, het is te vergelijken met een normale griep, het sterftecijfer ligt op zo'n 0,45%, terwijl een normale griep tussen de 0,20% - 0,30% zit.
Normale griep kan ook gevaarlijk zijn voor zwakkere mensen, in feite is er niks ernstigs aan de hand. Men laat zich alleen lijden door massaal hysterisch gedrag.
Nu is de risicogroep jongere mensen volgens mij, maar als je gewoon een goed afweersysteem hebt en gezond bent hoef je je geen zorgen te maken lijkt mij zo.
syntomen gehad dus ik kan zegge da ik de MG heb gehad. en moet zegge DA WAS NI PLEZANT!!!!!!
hooftpijn,, tranende ogen grieperig enfin echt ni leuk! ma een geluk is dat dus wat bij veel mense gebeurt is bij
mij dus ni volledig doorgebroken is. en hoop ni da da in de toekomst ga gebeuren. ma moest da zo zijn
ja weet je als je er optijd bij bent, dan kan het in feite geen kwaad. maar mense zeker op je hoeden blijve want het is nog
wel iets erger dan een gewoon griep!!!!! en ik kan het zegge.
Toen deze griep net uitbrak en men uitging van het ergste, stond ik nog op de nominatie lijst voor zo'n prik, ter preventie. Je weet wel: voor het geval ik het zou krijgen. Nu alles zo drastisch verandert is, is de kans dat ik die prik preventief krijg erg klein geworden. Nou, dan gaan we zelf maatregelen nemen
Haha dat moest ik ook altijd innemen van mn moeder vroeger, echinaforce van het merk 'A. Vogel' ofzoiets , kan het me nog super goed herinneren Altijd wel nuttig die homeopatische middeltjes maar het beste voor je weerstand blijft natuurlijk gewoon een gezonde levenstijl
Voor jou is de mexicaanse griep op het moment ook gevaarlijk neem ik aan, of gaat het al beter? | Gewijzigd: 11 augustus 2009, 14:37 uur, door hagelsteen
Mja, ik probeer zo gezond mogelijk te leven voor zover als mijn lichaam het toestaat (sporten etc. zit er voor mij niet bijvoorbeeld). Maar aangezien die bacterie juist je eigen afweer gebruikt om ongemerkt zijn werk te kunnen doen, kan de Mexicaanse griep voor mij gevaarlijk uitpakken (kan hé! Neem alleen geen risico's xD). Dus we gaan alle zijlen bijzetten
Nou dat is niet zo mooi..
Wel goed dat je positief blijft en zo gezond mogelijk leeft!
Vooral positief blijven want stress is ook slecht voor je weerstand zeggen ze ..