Deze patiënt is de eerste persoon die in Nederland is overleden als gevolg van de Nieuwe Influenza A (H1N1). In Nederland is vanaf april bij 663 personen de diagnose Nieuwe Influenza A (H1N1) bevestigd. Daarvan zijn in totaal 9 personen in het ziekenhuis opgenomen. Een deel hiervan is inmiddels weer ontslagen.
In Europa zijn dit jaar 27.337 personen gemeld met de nieuwe griep, hiervan zijn 40 patiënten overleden aan deze griep. Wereldwijd zijn 188.139 mensen met deze griepvariant gemeld, waarvan 1.265 personen zijn overleden.
Nieuwe Influenza A wordt ook wel Mexicaanse griep genoemd. De ziekte verloopt in de meeste gevallen mild, en is vergelijkbaar met de seizoensgriep. Iemand met Nieuwe Influenza A is gemiddeld een week ziek. Ook zonder medicijnen te gebruiken worden mensen met deze griep meestal weer snel beter. Voor bepaalde groepen mensen kan deze griep ernstiger verlopen.
bron: rivm - nos - rtl4
vindt t doodeng allemaal ... | Gewijzigd: 4 augustus 2009, 19:08 uur, door wetboy
Ben dan verder ook wel gezond.:)
Editie NL’ staat vrijdag 7 augustus volledig in het teken van de feiten en nonsens over de Mexicaanse griep. Presentatoren Jeroen Latijnhouwers en Margreet Spijker krijgen in de studio gezelschap van Ab Oosterhuis.
De viroloog maakt korte metten met onzekerheid en geeft duidelijk antwoord op vragen over onder meer de bijwerkingen van Tamiflu, besmettingsgevaar en risicogroepen.
Ook onderwerpen zoals het effect van Mexicaanse griep op zwangerschap worden door Oosterhuis besproken. Iedereen die wil weten waar hij of zij echt aan toe is, kan morgen terecht bij ‘Editie NL’.
bron: blikopnieuws.nl
Hij staat op het programma van de Gouden Pijl in Emmen aanstaande dinsdag 11 augustus.
Ik hoor ook al veel berichten uit nabije omgeving die het hebben. Komt steeds dichterbij maar ben er niet bang voor.
De griepverschijnselen hebben zich bij terugkomst van het WK in Adelaide, Australië geopenbaard. Alle besmette selectieleden maken het goed en kunnen naar verwachting na 7 dagen de trainingen hervatten.
De ziekte werd op maandag 4 augustus vastgesteld bij Ivo van der Putten die op woensdag 30 juli griepverschijnselen kreeg. Afgelopen weekend kregen ook Martijn Scherpen en Roy van den Berg te kampen met koorts. Zij zijn ook getest en bij Roy van den Berg is de griepvariant vandaag vastgesteld.
Martijn Scherpen krijgt morgen de uitslag te horen. De besmette renners blijven tot 7 dagen na de openbaring van de griepverschijnselen weg bij de groep en andere openbare gelegenheden.De overige leden van de fietscrosselectie worden de komende dagen nauwlettend in de gaten gehouden.
Om verdere besmetting te voorkomen nemen deze renners extra maatregelen. Aangezien de incubatietijd van 7 dagen al gepasseerd is, is het onwaarschijnlijk dat de overige renners besmet zijn.
bron: knwu.nl
Ik hoor ook al veel berichten uit nabije omgeving die het hebben. Komt steeds dichterbij maar ben er niet bang voor.
misschien wel omgeving ruinen?
Ja idd, nouja ik hoop eerlijk gezecht meer dat mijn nichtje van 10 maand het niet krijgt! Zou ik dan wel heel erg sneu vinden als ze dat zou krijgen! Nouja vandaag nog snel even naar de drogisterijen rennen voor antibaceriele handgel of weet ik veel wat | Gewijzigd: 7 augustus 2009, 10:30 uur, door miekemeike17
8| Ikke morgen! Zie het allemaal wel hoor met die mexicaanse griep..
Lees maar
Nog eentje. Ze weten zelf niet meer wat ze willen.
HU
helemaal gelijk, maar dat is het punt juist. Men maakt zich zo druk. Nogmaals de specifieke media bronnen maken er door hun sensatiezucht een onderwerp van alsof de wereld vergaat. Maar ga is rustig zitten en denken aan wat voor gevaren we elke dag bloot staan? Dan ga je wel relativeren..
Al die stress, nergens voor nodig.....