misschien een beetje flauw maar mijn insteek is toch dat al maak je je nog zo'n zorgen, zolang je de normale hygiene toepast en je een beetje oplet op het moment je inderdaad die griep verschijnselen krijgt... en je dan niet te lang rond blijft sukkelen... maar actie onderneemt... het allemaal wel goed zal komen...
ik denk dat het goed is dat we goed voorgelicht worden.
maar ik denk ook dat in de media alles wel heel erg opgeblazen word... waardoor mensen onnodig bang worden... | Gewijzigd: 31 juli 2009, 21:56 uur, door anirnith
ook wel, gewoon je gezonde verstand gebruiken en nie in paniek raken of paniek veroorzaken. dan komt het wel goed.
Mijn zus zelf is verpleegkundige en ze vertelde me daarstraks dat het allemaal een beetje opgeblazen is. Er sterven jaarlijks mensen aan de gewone griep, dus zal dat bij deze griep net het geval zijn. Het zijn vooral mensen die zowie zo al een verminderde weerstand hebben die meer risico lopen. De dame die gisteren overleden is had idd griep, maar daar is ze niet aan gestorven. Wel aan de dubbele longontsteking die ze er bovenop had.
Dus gewoon normaal blijven doen is het beste wat je kan doen. En op tijd naar de dokter als je de symptomen vertoond.
Moet je eventjes deze link bekijken http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/medi...2.3793/1.572765
Er is een cruise schip waar de griep naar alle waarschijnlijkheid is uitgebroken. Leuke vakantie joh! | Gewijzigd: 1 augustus 2009, 00:26 uur, door Katrien Michiels
That's the spirit, laat je niet gek maken door de media, beetje oppassen is wel raadzaam
Ik maak me er ook niet zo druk om, heeft ook niet zoveel zin he? ik maak me wel druk als (en ik zeg als) ze straks met bosjes dood neervallen... gebeurt niet denk ik hoor, maar goed, zelfs dan heeft het niet veel nut om paniekerig te gaan lopen doen....
Hey ik heb zo het idee dat je het het beste nu kan krijgen, zodat ALS het muteert je er al afweerstoffen tegen hebt... | Gewijzigd: 1 augustus 2009, 01:54 uur, door gdwendyml
http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/zor...icaanse%20griep
Same here, heb het ook het liefst nu voor dat het virus zou muteren.
Ik werk in een ziekenhuis en bij mij op t werk liggen al allemaal draaiboeken klaar met daarin echt alles beschreven. Wat te doen als het merendeel van de medewerkers ziek thuis zit, welke afdelingen worden gebruikt voor opvang van zieken enz enz. Wellicht is het overdreven en valt het allemaal wel mee, maar vind het wel heel erg goed dat ze zich toch voorbereiden. Je kunt slecht tegen alle gewone patiënten zeggen: "ja sorry hoor we kunnen nu even niet helpen, want we hebben nu even een paar honderd griep gevallen."
Ik denk ook dat de hele griep een beetje wordt opgeblazen, maar ik denk dat dit ook wordt gestimuleerd door de overheid. Als dadelijk echt 30% van de werkende bevolking een paar weken thuiszit met de griep heeft dat echt enorme economische gevolgen. Er zijn wel van die onderzoeken wat zieke medewerkers het bedrijfsleven kosten, maar die gaan uit van lage percentages. Ik kan me dus best voorstellen dat de overheid en het bedrijfsleven er echt alles aan doen om maar te zorgen dat zo min mogelijk mensen ziek worden.
Het gemiddeld ziekteverzuim bij een kleine onderneming is ongeveer drie procent. Stel een bedrijf heeft twee medewerkers dan is dat omgerekend 15 werkdagen en liggen de kosten van loondoorbetaling rond de 1.500 euro per jaar. Dat is nog te overzien. Maar iemand kan ook langere tijd uit de running zijn, bijvoorbeeld vanwege overspannenheid of een ongeluk. En dan kan het ineens om tienduizenden euro's gaan.
En er speelt meer. Het gaat niet alleen om de loonkosten, maar bijvoorbeeld ook om de kosten van vervanging en productieverlies. Als er sprake is van langdurig verzuim kunnen ook die kosten natuurlijk aanzienlijk oplopen. Al met al is het risico al snel te groot om het zelf te kunnen lopen.
Yup.. sluit ik me volleding mee aan. Media heeft gewoon een grote invloed op ons leven.
http://www.nujij.nl/js/greybox/griepvaccin...t.6205349.lynkx
Dankzij een toevallige ontdekking is het afgelopen seizoen een pandemie van vogelgriep in Europa voorkomen. Er bleek een grote partij griepvaccins, bedoeld voor verspreiding in achttien Europese landen, besmet te zijn met het levende virus van de levensgevaarlijke vogelgriep. Als die besmetting niet op tijd ontdekt was, hadden de vaccins een pandemie van vogelgriep kunnen veroorzaken waarbij honderdduizenden mensen om het leven waren gekomen.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) onderzoekt momenteel de Oostenrijkse onderzoeksinstelling van het farmaceutische bedrijf Baxter International, waar de vervuiling is opgetreden. Baxter heeft bevestigd dat de partij het levende H5N1-virus bevatte dat vogelgriep veroorzaakt.
Let op dat bedrijf Baxter. Die naam gaan we vaker horen in dubieuze praktijken rondom de huidige virus-hype! Geen zuivere koffie (understatement)
Nu word er al geroepen dat over een 2 tal maanden als de griep echt gaat uitbreken wij in de winkel met mondkapjes op moeten lopen, yeah right. Ik denk dat het wel los zal lopen hoor, NL en dan dus de regering zullen zat vaccin's klaar leggen voor ons als het echt nodig is en dan zijn het alleen de onnozole domme koeien die tegen zo'n vaccin zijn die deze griep zullen krijgen.
Ik zeg altijd, en nu ook tegen de klant. We zullen het van zelf wel zien!
Edit: Hey check it, dit is heel toevallig mijn 2500e bericht. .. Ik hoor nu pas echt bij het meubilair (toch? ) | Gewijzigd: 1 augustus 2009, 19:42 uur, door Kevin
En wat is er bekend van deze griep? Ja hij is gevaarlijk want er vallen doden. De vrouw en België kreeg en dubbele longontsteking terwijl ze ook de griep had. Kwam het door de griep of was ze al ziek? Ze is overleden aan en dubbele longontsteking niet aan de Mexicaanse griep.
Feit is dat zwakke mensen eerder de gevolgen van de Mexicaanse griep voelen dan gezonde mensen maar dat geld voor elke griep. In Nederland alleen sterven jaarlijks 1500 mensen aan een der vormen van griep. Veel al zwakkere en bejaarden.
Van de ruim 500 gevallen in Nederland is en groot deel al weer genezen of goed onderweg om er van af te komen.
Het medicijn tamiflu blijkt na gebruik door kinderen de volgende bijwerkingen te kennen: maag en darmklachten slapeloosheid en nachtmerries tevens blijkt en aantal kinderen die het product moesten gebruiken niet meer goed te kunnen nadenken en was er sprake van abnormaal gedrag. Dit is nog maar en klein beetje wat bekend is verder gevolgen zijn nog onbekend.
Nog even over de farmacie, het Zwitserse bedrijf Roche verkoopt dit jaar naar verwacht nog 658 miljoen euro aan tamiflu.
Laat je niet beetnemen door de overheid. | Gewijzigd: 1 augustus 2009, 19:48 uur, door Imrich
:D
Hier in Wallonie zijn ze alvast helemaal gek geworden.
In een brief aan de Waalse gemeenten raadt het crisiscentrum van het Waals Gewest aan om op de kerkhoven alvast de nodige graven te voorzien voor slachtoffers van de Mexicaanse griep in de winter. "Overdreven" en "misplaatst", liet minister Paul Furlan al weten.
bron: deredactie.be
Middel tegen griep maakt helft van kinderen ziek
Tamiflu zadelt patiëntjes op met misselijkheid en slaapproblemen — Uit onderzoek blijkt dat veel kinderen slecht reageren wanneer ze Tamiflu krijgen toegediend, de virusremmer die wordt gegeven aan mensen die Mexicaanse griep hebben. Ondertussen start in drie Vlaamse ziekenhuizen het testen van het vaccin tegen de ziekte.
Voor de bijwerkingen van het antivirale middel Tamiflu, dat ook al tegen vogelgriep werd toegediend, wordt gewaarschuwd door Britse dokters die nagingen hoe kinderen erop reageren. Bij de 85 kinderen die aan het onderzoek deelnamen en Tamiflu namen, werd bij 53 procent een of meer bijwerkingen vastgesteld die varieerden van misselijkheid en hoofdpijn over maagpijn tot maagkrampen.
Bovendien kreeg twintig procent last van concentratiestoornissen en sommige kinderen begonnen zich zelfs vreemd te gedragen. Een goede tien procent kreeg slaapproblemen door bijvoorbeeld nachtmerries. Om die laatste reden heeft de Japanse overheid haar dokters gevraagd Tamiflu niet voor te schrijven aan jongeren tussen 10 en 19 jaar.
In Groot-Brittannië, waar Tamiflu zonder voorschrift op grote schaal wordt verspreid, waarschuwen dokters ondertussen dat het geneesmiddel niet zo onschuldig is als het lijkt. Bij de gemelde problemen met Tamiflu zou zelfs sprake zijn van één verdacht overlijden.
Ondertussen rukt de ziekte zowat overal verder op, ook in de VS, een van de eerste plaatsen waar de Mexicaanse griep opdook en het land dat er nog altijd het zwaarst door wordt getroffen. De afgelopen week zijn er 51 mensen aan de ziekte overleden, wat het totaal er op 353 dodelijke slachtoffers brengt. Zo'n 5.500 mensen liggen er in het ziekenhuis met het griepvirus.
Om in te kunnen grijpen wanneer ook bij ons de Mexicaanse griep zich massaal verspreidt, wordt een vaccin ontwikkeld dat het krijgen van de ziekte moet tegengaan. De universitaire ziekenhuizen van Antwerpen en Gent en het Antwerpse Sint-Vincentiusziekenhuis starten onafhankelijk van elkaar met het testen van het vaccin. Alle vergunningen zijn daarvoor rond en ook hebben zich voldoende proefpersonen aangemeld om de testen te kunnen starten. Het vaccin zou klaar moeten zijn tegen eind oktober.
Mocht de griep zich plots sneller verspreiden dan verwacht, dan zou de productie van het vaccin worden versneld. Binnen de enkele dagen of weken zou het vaccin dan beschikbaar zijn, niet getest op mensen welteverstaan.
Bron: de Standaard
Als achteraf (en achteraf is het altijd makkelijk praten...) blijkt dat de maatregelen zoals vaccinaties niet nodig geweest waren is het jammer maar niet zo erg.
Andersom is veel erger, niets doen met als mogelijk gevolg veel doden en zieken.
Veel doden is erg, maar veel zieke mensen ook omdat dit een ontwrichting van de maatschappij kan betekenen, met de daarbij behorende economische schade.
Dat mensen dood gaat tgv een "gewone" griep is juist, maar waarom zou je het risico nemen om meer mensen dan normaal te laten overlijden als er een goede vaccinatie beschikbaar is?
Ik ben dus voor vaccinaties en middelen om de griep te bestrijden zoals Tamiflu. En ja, de farmaceutische industrie verdient hier geld aan. Dat is niet anders. Banken verdienen geld als je daar een spaarrekening of hypotheek hebt en als je in de auto stapt verdient de oliemaatschappij en de overheid dik geld omdat je brandstof verbruikt.
Alles kost geld helaas, deze griep dus ook.
Waar ik veel meer moeite mee heb is de anti-vaccinatie lobby die zich overal in probeert te werken en onjuiste informatie verspreid. Ja, er zullen mensen overlijden nadat ze gevaccineerd zijn maar ze zouden ook overleden kunnen zijn zonder dat ze gevaccineerd waren. Een vaccinatie is geen wondermiddel wat je overal voor beschermd.
Het is wel jammer dat de regering niet tijdig reisverboden heeft ingesteld om verspreiding van de griep te voorkomen. Het is wel degelijk aangetoond dat de griep door reizigers verder is verspreid. Het is nu te laat om nog reisverboden in te stellen en na de vakantie, als veel mensen terugkeren uit het buitenland, zal de verspreiding zeker toenemen.
Natuurlijk sterven er mensen na vaccinatie en natuurlijk gingen die toch al dood door de griep. Niks ergs zou je zeggen dus spuiten maar.
Nou erg kortzichtig. Weet jij wat de vaccinatie met het lichaam doet? Nee he en dat klopt het probleem is dat niemand dit weet. Ja natuurlijk kan het goed uit pakken. Maar even zo goed kan het verkeerd uit pakken. En dan niet dat er enkele doden vallen in tegen deel. de vaccinatie zou zelfs erger kunnen zijn dan de griep zelf. Vele duizenden kunnen overlijden en laten we niet praten over allerlei klachten en gevolgschade aan lever en nieren of hart of erger de hersenen. Zo lang er niks bekend is over de gevolgen is vaccinatie zeer gevaarlijk. En waar praat je over?
Ja de Mexicaanse griep maar wat maakt die griep zo gevaarlijk? Dat er doden door vallen? Nou dat valt tot nu toe mee.
Het gevaarlijkste aan de griep is dat het zich makkelijk verspreid. En zelfs dat is niet gevaarlijk. Jaarlijks verspreid en griep zich binnen enkele weken over 25% van de bevolking. Af gelopen voorjaar hadden we in Nederland en griep die 10% van de bevolking ziek maakte.
Weet je wat het grootste gevaar is? Dat is de overheid die doet als of er en ramp gebeurt en ons middeltjes aan smeert die zelfs gevaarlijker kunnen zijn dan de kwaal zelf.
Hadden we ook niet de vogelgriep? en oja nu weer in China longpest.
Ik ben helemaal niet voor de pro-vaccinatie lobby maar eerder tegen de anti-vaccinatie lobby. Dat is wat anders.
Ik heb ook geen enkel belang bij de farmaceutische industrie o.i.d. Ik zou ook liever zien dat ze het vaccin gratis verstrekken maar zo werkt dat nu eenmaal niet.
De overheid heeft geen belang bij de vaccinaties anders dan het onder controle houden van de griep. Het kost de overheid alleen maar veel geld, iets dat ze liever niet zouden uitgeven als het niet nodig was.
Voor de rest worden er al tientallen jaren vaccinaties in het algemeen toegediend. Gelukkig maar want anders hadden we toch een behoorlijke zieke bevolking en veel doden te betreuren. | Gewijzigd: 2 augustus 2009, 17:39 uur, door talkyr86