Vandaag is een dame van rond de 30 gestorven in Belgie, en een man van rond de 50 is in kritieke toestand. Hij ligt in coma.
Ik was er eerst zo niet mee bezig, maar nu ik hoorde dat er een jonge vrouw is gestorven ben ik toch beginnen nadenken...
Het lijkt erop dat de Mex-griep de laatste dagen 'afgedaan' wordt als 'gewone griep'. Ik zelf maak me niet meer zorgen dan normaal, maar blijf wel alert op mogelijke zieke collega's die bijv. toch gewoon blijven doorwerken, of hoestende mensen in een trein of tram, (wat niet te denken van deurklinken op een luchthaven toilet om maar eens een besmettingsbron te noemen) De mortaliteit ligt gemiddeld iets hoger dan bij een normale seizoensgriep en dat maakt velen angst. Iedereen loopt dus een verhoogd risico, maar niet iedereen gaat er zomaar zonder meer aan dood. Het is dus daarom wel van groot belang dat je verschillende hygiëne maatregelen in acht neemt, en bij het opkomen van de bekende symptomen zo snel mogelijk je huisarts consulteert. En dat bericht van die jonge vrouw dat is natuurlijk gewoon triest.
Groet, marc
iedereen zei al: Mexicaanse griep?? Ik woensdag toch maar naar de dokter gegaan aangezien ik wel de symptonen heb.
Hoofdpijn, koorts, hoesten. Gewoon een normale goede griep.
Ook speelt mee dat ik dus de hele week tussen de feestende en mensenmassa heb gestaan van de Nijmeegse 4-daagse.
Afein. Eenmaal bij de dokter hoefde ik niet bang te zijn voor de MG. Mocht het zaterdag nog niet over zijn moest ik maar even naar de huisartsenpost.
Als je met grotere regelmaat je handen schoon houd vermindert het de kans op besmetting aanzienelijk.
en ik ben zowieso vaak snotterig en nies veel, maar ik maak me er geen zorgen om als ik het krijg dan krijg ik het hebben we dat ook weer gehad.
ik denk dat het wel slim is om een beetje beter op te letten en misschien anders te handelen dan met een "gewone" influenza besmetting.
ga je normaal gesproken met een griep gewoon in je bed liggen uitzieken en na een anderhalve week (als het nog niet over of minder is) naar de huisarts, is het nu denk ik verstandiger eerder aan de bel te trekken.
Als je voor jezelf de normale hygieneregels aanhoudt (zeker vaker dan normaal je handen wassen, of inderdaad die alcohol-gel voor je handen) en ervoor zorgt dat je niet TE dicht bij passagiers gaat staan, denk ik dat de kans op besmetting net zo groot is als bij de normale griep. Dus van het najaar in laten enten (griepprik). In het begin had ik wel zoiets van "oei" als ik een Mexicaanse passagier zijn paspoort moest checken, maar iedereen kan het hebben nu, of niemand, dus ik ben er zelf erg nuchter over. Goed je handen wassen, zeker in openbare ruimtes. | Gewijzigd: 31 juli 2009, 14:01 uur, door stratocumulus
Overigens ben je gewoon vatbaar voor de Mexicaanse griep, handen wassen en jezelf goed verzorgen zorgt er inderdaad voor dat je minder snel vatbaar bent voor bacteriën en andere griepjes, maar al kom je niet direct in aanvaring met een desbetreffende persoon die dat wel heeft, dan kun je het nog krijgen, vandaar dat het nu een pandemie genoemd wordt, het wordt snel overgedragen aan andere!
Maar zou er verder niet echt veel aan denken, gewoon lekker doorgaan met je leven als altijd
Ze is de afgelopen week 3x bij de huisarst geweest en 't is iedere x wat anders. 1e x nierbekkenontsteking ivm pijn onderin de rug, de 2e x was het gewoon griep en gisteren was het een vernauwde long........... Er is er nog geen 1 die haar getest heeft op MG.
Als het komt, krijgen we het toch wel. De verwachting is dat in Sept/Okt 6 tot 7 miljoen in NL de MG hebben.
Heel sociaal NL gaat op zijn gat.
Kunnen we mooi met zijn allen op O-O.
Je handen wassen schijnt nog beter te werken dan met mondkapjes op te lopen, ook daar het virus maar 2 uur buiten het lichaam kan overleven.
Ook mensen die voor 1957 geboren zijn, zijn er immuum voor wat ik vernam.
Overigens ben je gewoon vatbaar voor de Mexicaanse griep, handen wassen en jezelf goed verzorgen zorgt er inderdaad voor dat je minder snel vatbaar bent voor bacteriën en andere griepjes, maar al kom je niet direct in aanvaring met een desbetreffende persoon die dat wel heeft, dan kun je het nog krijgen, vandaar dat het nu een pandemie genoemd wordt, het wordt snel overgedragen aan andere!
Maar zou er verder niet echt veel aan denken, gewoon lekker doorgaan met je leven als altijd
Ik ben nogal een angstig persoon, doemdenken, negatief, paniekaanvallen, zwaar onweer fascineerd en beangstigd me ook ..etc...ik volg dan extreem veel alles, dat maakt de angst nog erger en gaat dan bezit van je nemen...je hebt dan geen leven meer...zoals je zegt...gewoon doen wat je altijd deed...en niet teveel bij stilstaan..de media besteed er teveel aandacht aan en dat zaait onrust...vroeger hoorde je ook niet dat er al zoveel mensen aan een of andere erge ziekte waren overleden....waarom nu wel? Jamdat iedereen het kan krijgen..maar t wordt nogal opgeblazen. Okee het is geen verkoudheidje, maar de media speelt wel een grote rol hierin.....
Lees onderstaande van het RIVM maar even (meteen de eerste vraag die in beeld komt):
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influ...tie.jsp#index_8
maar of der wat gebeuren gaat lijkt me niet. | Gewijzigd: 31 juli 2009, 19:26 uur, door flaskk
maar of der wat gebeuren gaat lijkt me niet.
vindt t maar eng allemaal ...