Wel is het me (redelijk) gelukt een naderende ........ wolk vast te leggen. Maar geen idee hoe die heet
Beetje bekend fenomeen, deze wolk komt eraan, het begint enorm te waaien en vervolgens begint het met bakken te regenen. Voor de rest veel CC ontladingen maar 10% CG.
Helaas dus nog steeds geen perfecte bliksemplaat maar wel weer een adrenaline kick
:P
De eerste foto laat duidelijk een wel erg laag hangende wolkenband zien, en zelfs een soort van 'rolwolk' als je het mij vraagt. Heb je deze shots uit de vrije hand gemaakt? (lijkt het mij op). Ik vind ze er zéér fraai opstaan, een echt spanningsmoment, en ik kan me goed voorstellen dat het erg indrukwekkend was. Ik ben vannacht ook opgestaan (=lees wakker geworden) van zware windstoten en tuurde de hemel maar af naar mogelijke wolkenformaties echter zonder resultaat | Gewijzigd: 30 juli 2009, 20:47 uur, door Marcherpers
De foto's zijn vanaf statief genomen. Ik denk rond de 10 sec sluitetijd. Daarom lijkt het bewogen en uit de hand gemaakt. De snelheid van de wolken was enorm... had zelfs geen tijd om de 12-24mm lens erop te zetten anders had ik een iets "bredere"foto kunnen maken.
Groeten,
Jons | Gewijzigd: 31 juli 2009, 00:28 uur, door talkyr86