Op vrijdag zien we het Azoren hogedrukgebied zich nadrukkelijk in noordoostelijke richting bewegen. Vrijdag arriveert het al voor de Golf van Biskaje waardoor het westen van Frankrijk te maken krijgt met een veel minder warm weertype en enkele onweersbuien.
De koelere lucht die rondom het hoog circuleert, zal later op vrijdag mogelijk ook ons kustgebied bereiken. In de oostelijke en vooral noordoostelijke helft van het land kan de hitte nog eenmaal pieken. Volgens sommige berekeningen zal er een aparte storing ontstaan op de grens tussen de twee luchtsoorten.
In dat geval neemt de kans op een paar forse regen of onweersbuien later op vrijdag flink toe. Vooralsnog ga ik uit van niet al te veel geweld tijdens de machtswisseling, want dat die er gaat komen is wel duidelijk.
In het weekend stroomt er met een westenwind minder warme lucht ons land binnen. Zaterdag wordt het nog 22 tot 24 graden, zondag zullen we deze waarden wellicht niet meer halen. Na volgend weekend lijkt de stroming zelfs nog wat meer west tot noordwest te worden.
Vanuit die richting hoeven we geen (zeer) warm zomerweer te verwachten. Dat is allemaal nog ver weg. Eerst maar genieten van wat er deze week allemaal nog staat te gebeuren. En dat is vooral veel zon en zomerwarmte! (lees: hitte) | Gewijzigd: 3 augustus 2009, 21:28 uur, door wetboy
Regent het hard dan zit je in de werkbus, onweert het dan kun er van genieten omdat je toch buiten bent(of bus)
Schijnt de zon en is het snikheet, dan doe je het heel rustig aan en geniet je van de zon.
En het beste van allemaal je krijgt ervoor betaald
Conclussie ik raad iedereen buitenwerk aan
| Gewijzigd: 3 augustus 2009, 23:12 uur, door Brian
Regent het hard dan zit je in de werkbus, onweert het dan kun er van genieten omdat je toch buiten bent(of bus)
Schijnt de zon en is het snikheet, dan doe je het heel rustig aan en geniet je van de zon.
En het beste van allemaal je krijgt ervoor betaald
Conclussie ik raad iedereen buitenwerk aan
true......
SC
Krijg het al warm op voorhand.
Persoonlijk vind ik wel dat ze in Belgie erg snel een code geel of oranje geven. Voor de Ardennen kan ik het goed begrijpen maar om nu een code geel af te geven voor extreme hitte in het noorden en westen van Belgie vind ik wel erg ver gaan.
Maar ik denk dat het niet alleen te maken heeft met de temperatuur maar ook in combinatie met een slechte luchtkwaliteit. Ozon concentratie zou te hoog kunnen oplopen. En dan raden ze de mensen af om zware inspanningen te doen.
Laat die pittige onweders maar weer komen vrijdag!
denk dat ze niet echt heel pittig zullen worden.
Ik hoop gewoon op pittig onweer vrijdag, ben dan s'middags lekker vrij om te genieten!!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
hoe dan ook als het vrijdag maar droog en lekker is... dan komen m'n drie kids (11, 9 en 5) thuis van 2 weken opa en oma pesten en is mn jongste ook nog eens jarig (word 6!) ... dusss onweer prima... maar na een uurtje of 8 savonds graag grinn...
en als het daarna nog een tijdje doorzomert vind ik dat prima... nog 2 weken en dan begitn hier het normale leven weer duss... | Gewijzigd: 4 augustus 2009, 14:09 uur, door anirnith
De zomer is bovengemiddeld qua zonuren! En warmer en natter dan normaal. Dus alles erop en eraan. Waarschijnlijk mis je thermische hoogstandjes.
Denk je dat echt, of wil je dat
geef mij maar langzaam trekkend grootschalig hevig onweer met veel CG's
geef mij maar langzaam trekkend grootschalig hevig onweer met veel CG's
haha ik wil dat