Ik ben de afgelopen weken 2 weken op vakantie geweest in Frankrijk op een camping. Hier heb ik dus een zware windhoos mee gemaakt die een deel van de camping aan puin heeft gewerkt.
Het was een normale dag en het zou heel erg warm worden. Dit werd het uiteindelijk ook, het werd 42.5 graden celcius.
Later op die dag zag ik dat het avondprogramma van de camping geschrapt was(er zou een band komen) wegens storm.
Toen het eenmaal avond was en ik aan het eten zat kwam er dus een vies gelig luchtje opzetten waarbij het flink rommelde en weerlichten.
Ik ben dus toen naar het cafe van de camping gegaan om even op de radar te zien en in een keer hoor je iets en begint het te hagelen en te waaien en tot je verbazing zie je daar een een slurf van een windhoos aankomen. Ik ben toen achter de bar gaan zitten en gewacht tot het over was. Ondertussen zag ik dat er al verschillende bomen omgewaaid waren dat de grote tent die voor het cafe stond verdwenen was en dat er van alles door de lucht vloog.
Achter het cafe sloeg 3 keer de bliksem in waarna een deel van het dak gesloopt moest worden. Toen het weer rustig was ben ik naar buiten gegaan en toen was alle schade zichtbaar de hele camping was op zijn camping gezet. Verschillende bomen lagen om,tenten waren weg gewaaide ,er waren takken die door ramen van caravans waren gewaaid. Later bleek dus dat de camping door een zware windhoos was getroffen. 50 meter(iets meer) van het cafe waar onze caravan stond was helemaal niks gebeurd en daar het alleen flink geonweert en gehoost maar niemand daar wist van een windhoos
Helaas heb ik geen foto's of filmpjes van dit noodweer want mijn camera lag in de caravan en ik kon het cafe niet meer uit.
Groeten Robin