Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
28 juli 2009, 21:11 uur | Bericht #43524
'Komende jaren brengen nieuwe warmterecords'

De wereld staat voor recordbrekende temperaturen door een toename van de zonne-activiteit, waardoor de planeet nog aanzienlijk sneller zal opwarmen dan wetenschappers eerder voorspelden. Het warmste jaar tot nog toe was 1998. En alhoewel ook in 2002, 2003, 2005, 2006 en 2007 vergelijkbaar hoge temperaturen werden bereikt, stellen sommige klimaatsceptici dat ‘de wereld de afgelopen 10 jaar dus afkoelt’.

Nieuw onderzoek van NASA en het onderzoekslaboratorium van de Amerikaanse marine, dat gepubliceerd wordt in Geophysical Research Letters, laat zien dat drie belangrijke factoren de komende jaren zullen samenvallen en waarschijnlijk nieuwe temperatuurrecords zullen creëren: El Niño, een toename van zonne-activiteit en voortzetting van de opwarmende trend door verdere toename van de broeikasconcentratie.

Minder zonkracht
Uit de analyse blijkt dat de relatieve stabiliteit van de temperaturen de afgelopen 7 jaar voornamelijk het gevolg is van een afname van de hoeveelheid inkomende zonnestraling tijdens de neerwaartse fase van de voornaamste cyclus, die ongeveer 11 jaar duurt. Daarnaast zijn er sinds 1998 geen krachtige El Niños geweest. De reden dat het toch nog zo warm was, onder andere met smeltrecords voor de Noordpool, is de verdere toename van broeikasgassen in de atmosfeer.

Nieuwe El Niño
Terwijl deze trend ook de komende jaren zal doorzetten, zullen ook de beide andere factoren mogelijk weer gaan bijdragen aan hogere temperaturen. Zo meldden Australische en Amerikaanse meteorologen eerder deze maand dat zich op dit moment een nieuwe El Niño boven de Grote Oceaan ontwikkelt.

Toename zon
Daarnaast verwacht NASA dat de zonne-activiteit de komende jaren weer zal toenemen, waardoor het tempo van de temperatuurstijging zo’n 150 procent hoger komt te liggen dan het IPCC voor deze jaren heeft voorspeld. De onderzoekers denken bovendien dat een nieuwe El Niño het oude record zal "verbrijzelen", omdat de baseline van de gemiddelde temperatuur inmiddels weer aanzienlijk hoger ligt dan in 1998.

Kopenhagen
Een extra warme herfst en winter in dit jaar kan de druk op onderhandelaars tijdens de klimaattop in Kopenhagen opvoeren, om met een gezamenlijk antwoord op de klimaatverandering te komen.

© Hier.nu
thijmco
Lid
28 juli 2009, 21:15 uur | Bericht #43529
ken de kachel tenminste wat later aan, energie is duur genoeg........

SC
Waarom deze advertentie?
madeagle1
Lid
28 juli 2009, 23:07 uur | Bericht #43563
Een airco vreet ook stroom...
28 juli 2009, 23:30 uur | Bericht #43574
Ok aan het broeikas effect kunnen we in principe wel wat doen, maar er zijn dus nog andere twee factoren waar we helemaal geen vat op hebben. En die volgens mij een hele grote invloed hebben op de opwarming van de aarde.
Waar ik me zo boos over kan maken is dat wij in Europa eventjes de wereld moeten gaan redden door allerlei taxen en dure aanpassingen terwijl er andere landen zijn (die tenslotte ook veel groter zijn) op deze wereld waar alles kan en mag. Waar zit de logica?
3 augustus 2009, 21:14 uur | Bericht #44865
Ik kan er nog steeds niet bij dat de mens een dusdanige bijdrage levert aan de opwarming van de aarde door de uitstoot van broeikasgassen. Het is naar mijn idee een grote hoax dat wij ook maar enigszins invloed zouden kunnen hebben hierop, en dus vooral gebruikt wordt als geldklopperij.

Daarnaast is volgens mij ook al uit onderzoeken gebleken dat co2 geen veroorzaker is van opwarming van de aarde, maar juist een gevolg is van de opwarming. Door de opwarming van de oceanen ontsnappen er juist meer gassen die de concentratie van co2 in de atmosfeer verhogen. Ook vandaag was er weer een bericht dat het veen door de opwarming van de aarde meer co2 uitstoot.

Hierbij moet ik wel vermelden dat ik ecologische ontwikkelingen enorm toejuich en het alleen maar goed vind dat er iets gedaan wordt aan de uitstoot van schadelijke gassen. Maar breng het dan met de juiste boodschap. | Gewijzigd: 3 augustus 2009, 21:15 uur, door Chrisstorm
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
Mr.Jo
Lid
23 augustus 2009, 13:56 uur | Bericht #49009
Vandaag (23 Augustus) is het 65 Jaar geleden dat de hoogste temperatuur gemeten in Nederland werd n.l. 38,6 graden in Warnsveld, bij Zutphen.
Bijzonder is dat we 15 dagen later de zwaarste storm hadden op 7 september 1944, met een gemiddelde windkracht(uurgemiddelde) van 122 km/uur en geschatte maximale windkracht van 175 km/uur.
Hadden we 65 jaar geleden ook al last van broeikasgassen en klimaatverandering.
Of kwam dat door een afgedwaalde hurricane.
Sietse
Lid
23 augustus 2009, 17:30 uur | Bericht #49028
Citaat van Isabelle, dinsdag 28 juli 2009, 23:30 uur Ok aan het broeikas effect kunnen we in principe wel wat doen, maar er zijn dus nog andere twee factoren waar we helemaal geen vat op hebben. En die volgens mij een hele grote invloed hebben op de opwarming van de aarde.
Waar ik me zo boos over kan maken is dat wij in Europa eventjes de wereld moeten gaan redden door allerlei taxen en dure aanpassingen terwijl er andere landen zijn (die tenslotte ook veel groter zijn) op deze wereld waar alles kan en mag. Waar zit de logica?

In mijn ogen moet je gewoon niet met onze planeet gaan rommelen, het broeikaseffect gebeurt nou eenmaal..
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 296 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 296, lezen 6 mensen het topic "Winter discussietopic 2015/2016 deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden