Het beste helpt een gewone UI even doormidden snijden op de Wespen of bijensteek en binnen 10 min heb je geen last meer en ben je van je zwelling af .
Een doodgewoon huis tuin en keuken middel maar wel o zo efectief .
mvg spackie .
Is wel een goede tip, thnx.
Ik heb wel wat met azijn zitten knoeien maar dat hielp niet echt.
Groeten,
Marcel
De wespenplaag die onze provincie de jongste weken teisterde, is over zijn hoogtepunt heen. Maar door de mooie zomer is het nog lang niet gedaan met de ellende. Insectenkenners voorspellen dat er een tweede piek aankomt. En deze keer zijn het de limonadewespen, een soort die veel vervelender is.
Bij de brandweerkorpsen is de rust na een uitzonderlijk wespenseizoen weergekeerd. In alle korpsen is het aantal oproepen om wespennesten te verwijderen naar een normaal niveau gedaald. “Waar we een paar weken geleden nog fulltime met drie ploegen draaiden, krijgt nu een ploeg het werk gedaanâ€, zeggen ze bij de brandweer van Hasselt.
Weer
Toch is het nog te vroeg om te zeggen dat de wespenplaag voorbij is. “De kans dat er een tweede piek aankomt, is grootâ€, zegt wespenkenner Eric Schoeters. “De vroege soorten zoals de langkoppen zijn stilaan verdwenen. Momenteel zijn de late soorten, waaronder de erg vervelende limonadewesp, in opmars. Het is meestal die soort die andere jaren voor een piek in het wespenseizoen zorgt.â€
Het weer gaat een bepalende rol spelen. “De strenge winter is bepalend geweest voor dit uitzonderlijke wespenjaar. Daardoor zijn de koninginnen niet gestoord in hun winterslaap, zijn ze pas wakker geworden in het voorjaar en was het risico om te bevriezen nihil. Als het nu warm weer blijft, kunnen de koninginnen van de late soorten meer eieren gaan leggen. Zo kunnen er tot 6.000 wespen in een nest zitten.†De tweede piek wordt begin september verwacht. “En tot november kunnen in de steden nog wespennesten gevonden worden.â€
©HbvL
inderdaad, je kunt niet alles zomaar uit gaan roeien...... 't zijn toch ver$&# ook maar dieren...
niet altijd meteen gaan slaan . mijn ervaring is ( en ik ben er genoeg voor gestoken om dit te weten) een wesp doet dit alles alleen maar uit verdediging......
Groet,
SC
Wel is een collega zonder enige reden(hij bleef dus kalm) geprikt.
Het zijn rotbeesten maar om nou te spreken over een wespenplaag nou nee verre van dat ik heb in het verleden er veeeel meer gezien.
geldt zeker voor het zuiden ofzo | Gewijzigd: 26 augustus 2009, 20:52 uur, door Brian
was vorige week vrijdag op een bootsteiger bezig voor m'n werk en kreeg ineens een gigantische pijnsteek in m'n kuit???
gooide van schrik m'n boekje en pen weg ,gelukkig niet in het water, was net een paar maten aan het opnemen.
wat bleek ,er was een wesp in m'n overall gekropen via m'n broekspijp.
maar ja dat betekent dat dat beest er dus nog zit en aangezien ik een korte broek eronder aanhad vanwge het warme weer wilde ik dat beest er zo snel mogelijk uithebben voordat ie nog meer stak of nog erger ....omhoog ging.
heb de gekste danspasjes etc gedaan en na verschillende pogingen kwam die er gelukkig weer uit via de broekspijp, heb zo'n 5 dagen last gehad van die steek, voornamelijk jeuk op m'n hele onderbeen.
kon me niet meer herrinneren wanneer ik voor het laats was gestoken maar het voelt inieder geval niet prettig!!
ik heb deze wesp niet geplaagd ofzoiets ,hij is vrijwillig in m'n overall gekropen en heeft toen gestoken zonder reden, ik stond gewoon stil !!!!
dus bij deze wees alert , ook al doe je ze niets , ze zijn niet te vertrouwen!!!
Ruk.