nou ja ze da's ook vreemd. Zit jij in de buurt van de vuilnisbelt ofzo of van een schoone bloemenweide? Heb genoeg hommels in de tuin, en zelfs weer meer bijen dan vorig jaar, maar geen wespen... Ze sparen me, de lieverdjes
Dan zou er zeker een accu inzitten of je moet hem aansluiten op een 220 stopcontact?
Raaskal modus
Net alsof ze een groepsbewustzijn (hyve mind zoals de Borg) hebben ontwikkeld wat opeens heel groot is geworden, en wij dat onbewust kunnen opmerken.
/raaskal modus
Nee, dan de hoornaar. Veel minder agressief dan de wesp maar wel heel indrukwekkend. Je ziet ze zelden, vorig jaar eentje in m'n achtertuin. | Gewijzigd: 13 augustus 2009, 10:43 uur, door Alcyone
een man die langs het kanaal reed kreeg een wesp in zijn auto deze wesp is op zijn gezicht gaan zitten, aangezien dat deze man allergisch is voor wespen wou hij de wesp wegtikken van zijn hoofd maar door deze actie raakte de man van de weg en is in het kanaal beland.
in het buurthuis vlak bij m ij in de buurt is ook enorm wespennest weggehaald ze hadden het nest op tijd ontdekt gelukkig want er waren een hele boel kinderen op de been in verband met de speelweek bij ons en ze zouden s ,avonds pannenkoeken gaan eten, en daar komen die beesten wel op af, gelukkig maar dat het op tijd ontdekt is.
Nou zeg, zo erg is het ook weer niet. Die beesten zijn een normaal onderdeel van het ecosysteem. Africanized Bees, die zijn een probleem.l
Op het moment heb ik weining wespen gezien in de tuin, een paar maar. Vriendjuh plet ze voor me en een wespenvanger(geëimproviseerde) achter in de tuin gezet. Hebben er al een paar gevangen.
Nee laat ze maar mooi wegblijven die zwart/gele monstertjes.
Hommels en bijen maken me niet zo uit, ondanks dat ik vorig jaar ben gestoken/gebeten door een hommel. Ik heb toen nog een hele hoop foto's gemaakt van die desbetreffende hommel. Die moest bijkomen denk ik van zijn steek/beet en zat een hele tijd op 1 bloem.
Op het moment heb ik weining wespen gezien in de tuin, een paar maar. Vriendjuh plet ze voor me en een wespenvanger(geëimproviseerde) achter in de tuin gezet. Hebben er al een paar gevangen.
Nee laat ze maar mooi wegblijven die zwart/gele monstertjes.
Hommels en bijen maken me niet zo uit, ondanks dat ik vorig jaar ben gestoken/gebeten door een hommel. Ik heb toen nog een hele hoop foto's gemaakt van die desbetreffende hommel. Die moest bijkomen denk ik van zijn steek/beet en zat een hele tijd op 1 bloem.
Ben ook vaker gestoken door hommels dan door wespen. Ze lijken leuk, dat zijn ze niet. Ik was ooit bang voor wespen. Toen ik hoorde hoe ik er van af kon komen heb ik dat geprobeerd, was er in 1 keer van af en sindsdien zal het me worst wezen.
Ben het er wel mee eens dat ze soms iritant kunnen zijn maar ik heb er geen last van. Ze worden mij pas gevaarlijk als bv mijn moeder als en gek op die dingen begint in te meppen. Want lastig zijn ze niet tot je ze gaat aanvallen.
Zelfs als je gewoon op je luchtbedje ligt en helemaal niks doet proberen ze je nog te steken.
Ik heb niets tegen de bijen of de hommels, maar de wespen mogen wat mij betreft uitgeroeid worden.
Een wespensteek heeft vrijdagavond omstreeks half acht voor nogal wat ophef gezorgd in Brakel. Een 28-jarige man was aan het werk in een bloemenperk aan de Appelweg. Hij voelde dat hij in zijn nek gestoken werd door vermoedelijk een wesp. Hij kon vervolgens nog om hulp gaan vragen bij de buren omdat hij toch wel de nodige hinder ondervond van de steek. Even later raakte hij volledig buitenkennis en werd medische hulp ingeroepen. Een auto van de huisartsenpost, twee ambulances en de trauma helikopter uit Volkel verschenen ten tonele om eerste hulp te verlenen. De man was intussen weer bij kennis geraakt maar werd voor de zekerheid toch met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor verder onderzoek.
Bron: Digitaalburg
Zelfs als je gewoon op je luchtbedje ligt en helemaal niks doet proberen ze je nog te steken.
Ik heb niets tegen de bijen of de hommels, maar de wespen mogen wat mij betreft uitgeroeid worden.
Helemaal mee eens..net zo als die kl@te muggen ! weg ermee.
Ik erger me niet gauw aan insecten maar die 2 uitroeien.
Het beste helpt een gewone UI even doormidden snijden op de Wespen of bijensteek en binnen 10 min heb je geen last meer en ben je van je zwelling af .
Een doodgewoon huis tuin en keuken middel maar wel o zo efectief .
mvg spackie .
Het beste helpt een gewone UI even doormidden snijden op de Wespen of bijensteek en binnen 10 min heb je geen last meer en ben je van je zwelling af .
Een doodgewoon huis tuin en keuken middel maar wel o zo efectief .
mvg spackie .
Moet ik nu ook nog een ui meenemen,een telefoon en portemonee zijn al lastig genoeg