Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
29 juli 2009, 16:54 uur | Bericht #43722
Wespen zijn nuttige dieren want ze eten schadelijke insecten. Laat ze dus bij geen direct gevaar zoveel mogelijk met rust. Helaas kunnen wespen zeer hinderlijk zijn, en voor sommige mensen zelfs levensgevaarlijk.

WESPENSTEEK

Indien u het nog niet wist: wespen kunnen steken.

De belangrijkste stekende wesp is de gewone wesp die in de zomermaanden op zoetigheid afkomt. De gewone wesp behoort tot de familie van de plooivleugelwespen (Vespidiae). Wespensteken kunnen pijnlijk zijn, en de getroffen plek kan behoorlijk opzwellen en nog dagen pijn blijven doen.

Lees hier meer over wespensteek

ALLERGIE

Los van opgezwollen ledematen kunnen mensen allergisch zijn voor wespensteken. De meeste 'allergische' reacties zijn gewoon fikse lokale reacties op het gif. In Nederland overlijden per jaar nog steeds enkele mensen aan een wespensteek.

Vaak door een anafylactische reactie, of doordat ze in hun mond of keel gestoken worden (drinken uit een flesje of blikje limonade met een wesp erin!) met als gevolg opzwellen van de luchtwegen.

Er zijn gevallen bekend waarin enkele wespensteken al dodelijk waren.

WESPENGIF

Tijdens een wespensteek spuit de wesp kleine hoeveelheden gif in zijn slachtoffer. Wespengif bevat veel verschillende werkzame stoffen. Het bevat ondermeer histamine, serotonine, wespenkinine, fosfolipase, hyaluronidase en antigen5.

Wespengif bevat tevens lokstoffen waardoor andere wespen in de buurt aangetrokken kunnen worden. Het wespengif wordt geproduceerd in twee spiraalvormige gifkliertjes die uitkomen in een ‘gifzakje’.

DE ANGEL

Aan dit gifzakje is de scherpe angel verbonden. De vlijmscherpe angel is naaldvormig en kan makkelijk de menselijke huid doorboren, waarna gif in de huid wordt gespoten.

De angel van een wesp heeft geen weerhaken en blijft niet in de huid achter, waardoor een wesp wel tot 10 keer kan steken. Wespen steken vooral in de herfst als het voedsel schaarser wordt, als een wesp zich bedreigt voelt of ter bescherming van het wespennest.

WESPENNEST

Een wespennest in of vlakbij uw huis kan voor veel overlast zorgen. Normaal zullen de wespen tegen de winter tijd vanzelf sterven. Wilt u daar niet op wachten dan kunt u het nest eventueel (laten) weghalen.

Maak nooit de opening van het wespennest dicht! De wespen komen er gewoon op een andere plek in het wespennest weer uit. En kunnen daar door zeer agressief worden.

WESPENNEST ZELF VERWIJDEREN!

U kunt een wespennest zelf verwijderen door gebruik te maken van goede bestrijdingsmiddelen. Leest U a.u.b. altijd goed de beschrijving die met het bestrijdings middel wordt mee geleverd. Een wespennest bevind zich vaak op een moeilijk bereikbare plaats. Denk allereerst om uw eigen veiligheid.

DESKUNDIG ADVIES

Laat u goed adviseren als u een nest wil verwijderen. Neem hiervoor het liefst contact op met een erkende ongediertebestrijder.

Dit kan uiterraad via deze website. Als u niet weet of u een wespenallergie hebt, neem dan geen risico.

Ons advies: roep liever de hulp in van een professionele ongedierte bestrijder als u het nest wilt verwijderen. Gaat u namelijk zelf aan de slag dan kan dit levensgevaarlijke situaties opleveren!

VERMIJDEN VAN WESPEN EN WESPENSTEKEN VOORKOMEN

Het is belangrijk dat mensen met een wespenallergie wespen zoveel mogelijk vermijden en voorkomen dat zij worden gestoken.

De volgende maatregelen kunnen u iets helpen bij het voorkomen van contact met wespen:

•Verwijder rond liggend afval en sluit uw vuilniszakken goed af.
•Vermijd vuilnisbakken en afvalemmers.
•Zorg voor een schone omgeving.
•Dek etenswaren af of ruim ze op.
•Pas op voor wespen als u blootsvoets in het gras loopt, veel wespen leven namelijk in de grond.
•Als u gaat zonnen kunt u het best op een handoek gaan liggen.
•Wespen worden aangetrokken door zweet en de zoete luchtjes van zonnecrèmes en parfum. Vermijd deze geurtjes daarom zoveel mogelijk!
•Vermijd dus vooral het gebruik van parfum, haarspray, sterk geparfumeerde zeep, zonnebrandcrème, aftershave of lichaamsverzorgende sprays.
•Controleer of er geen wespen in uw auto zitten voordat u wegrijdt.
•Pas extra op tijdens een boswandeling, wespen verblijven graag in holle boomstammen of tussen houtstapels.
•Drink nooit direct uit een pak of blikje1, een wespensteek in de tong kan u een ritje naar het ziekenhuis bezorgen of erger.
•Pas daarom ook op met eten van fruit of vruchten als u buiten bent. Controleer uw eten voordat u toe hapt.
•Kom niet in de buurt van een wespennest als daar geen reden voor is.
•Kom bij voorkeur niet in de buurt van bloeiende bloemen of overrijp (afgevallen) fruit en wees voorzichtig bij het plukken van fruit of bloemen.
•Vermijd plaatsen in de vrije natuur waar dieren worden gevoerd, aangezien rondslingerende voedselresten bijen en wespen aantrekken.
•Voorzichtigheid is geboden bij het werken in de tuin en tijdens het fietsen! Bedek uw lichaam tijdens werkzaamheden in de tuin zoveel mogelijk bijvoorbeeld door middel van handschoenen, lange mouwen en lange broek.
•Houd de ramen van uw slaapkamer overdag goed gesloten of breng een hor aan.
•Laat insectennesten verwijderen door een beroepsverdelger.

Tips voor bij een wespensteek

•Leg een aspirine op de plek. Het gif trekt uit de steek in het tablet. Verdovende stoffen in het tablet trekken in de plek en verzachten de pijn.
•Bent u gestoken in de keel, eet rauwe ui totdat u bij de arts bent gearriveerd. Dit voorkomt het zwellen.

Zelf gebruik ik na een wespen steek. Azijn (deppen haald de brand er iets uit)
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Frenk78
Lid
29 juli 2009, 17:17 uur | Bericht #43729
Citaat van talkyr86, woensdag 29 juli 2009, 8:29 uur Ik heb er ook één liggen. Een echte Foetsie (http://www.elektrischevliegenmepper.nl/) Er zijn verschillende versies om uit te kiezen. Ik hoop dat Nederland verlost blijft van de wespenplaag, maar dat zal wel niet

Een maat van mij heeft de zijne opgevoerd met een 9 volt batterij, wat een knetterding! Laat maar komen die krengen....
Waarom deze advertentie?
29 juli 2009, 19:14 uur | Bericht #43751
Citaat van Impreza, woensdag 29 juli 2009, 15:43 uur Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat er hier ergens in de buurt ook een nest zit. Daarnaast hebben we hier 4 katten waarvan er 2 jagen op werkelijk alles wat vliegt. Moet er niet aan denken dat 1 van die 2 achter een wesp aan gaat....

Zo te lezen gaan ik en de vliegenmepper het dus erg druk krijgen over een tijdje. Nou ja, één voordeel; achter die beesten aanrennen met de vliegenmepper is goed voor de conditie (Always look on the bright side!)

Zelfs dieren de alergies zijn kunnen er doodziek van worder of erger er aan doodgaan. heb 2 rotweilers eentje is een keer gestoken in zijn lip. en kreeg een hoofd 1 keer zo dik. en ze hebben al dikke hoofden. direkt naar DA gegaan en heeft het voor de dood weggehaald met verstikkings verschijnselen omdat alles opgezet was en de ademhaling afkneep.

Er op meppen en slaan is het slechtste wat je kunt doen als je een wespenvolk in de buurt hebt. een volkje heeft wel 3 @ 4000 wespen.

Ze komen in huis als er meenst zoetigheid open en blood staat. om de veiligheid te waarborgen. gewoon ff de wespen volgen. ze zitten meenstal in de buurt als je vaak goenten in huis hebt. ze vlien gegevenogenblik terug naar hun nest.

AUGUSTUS Is de gevaarlijkste maand ze zijn dan zeer agresief!!!!

Het enigste is verdelgen met een soort zenuwgas poeder (laten doen door expert!!) binnen een uur ben je van ze af. met slaan en meppen ben je 3 maand bezig en onverwacht word je toch gestoken of je dieren.

lingy28
Lid
29 juli 2009, 19:35 uur | Bericht #43757
augustus? ik dacht juist september, want dan raakt hun voedsel op. het zijn vleeseters en dan zijn de meeste andere insecten al wel aan het verminderen. wespen doen in principe helemaal niks, tenzij jij als onnozele om je heen gaat meppen. ik zou ook agressief worden als iemand naast me ineens om zich heen begint te slaan... ik vind ze eigenlijk wel mooi om te zien ze hebben een aparte tekening vind ik
29 juli 2009, 19:53 uur | Bericht #43759
De reden dat wespen agressief worden, heeft te maken met de cyclus van een nest. "Op een bepaald moment stopt de koningin met eitjes leggen. De werksters worden gevoed door een zoete stof die door de larven wordt afgescheiden. Zijn er geen larven meer, dan gaan de werksters op zoek naar ander voedsel. Dat is het moment dat de wespen onze terrassen gaan opzoeken

Dit begint in augustus (meenstal)

gtrz/..
Robin B
Lid
29 juli 2009, 21:18 uur | Bericht #43778
Mijn hond kalou heeft al een keer een wesp opgegeten naja gedood. Niet allergish dus
mrijkhals
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 juli 2009, 20:04 uur | Bericht #44084
Citaat van wiggelrode, woensdag 29 juli 2009, 19:53 uur De reden dat wespen agressief worden, heeft te maken met de cyclus van een nest. "Op een bepaald moment stopt de koningin met eitjes leggen. De werksters worden gevoed door een zoete stof die door de larven wordt afgescheiden. Zijn er geen larven meer, dan gaan de werksters op zoek naar ander voedsel. Dat is het moment dat de wespen onze terrassen gaan opzoeken

Dit begint in augustus (meenstal)

gtrz/..

Nja nouja weetje het hele verhaal is best intressant en heb er wel wat van opgestoken alleen wat Gekke Leo ook zegt [quote]Ze gewoon met rust laten is het beste! Ze zijn niet uit op jou, maar op je ijsje of limonade.[\quote] Het is mijn ijs en Mijn limo hebben ze vanaf te blijven, nuttig of niet lekker boeiend

Maar hey alle gekke op een stokkie,... er wed gezegd dat de wespen vanzelf al agresief zullen zijn omdat ze zich 'vervelen'. Wat denk je dan zelf, zou het nut hebben ze met rust te laten?.. Persoonlijk denk ik van niet.
Just FRY those F*****RS !!! FRENCH FLY'S hahaha
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
boeskool
Lid
30 juli 2009, 20:12 uur | Bericht #44096
Gewoon in de bijenwas zetten,die wespen
30 juli 2009, 20:13 uur | Bericht #44098
De wespen zijn nu al behoorlijk irritant.
Ik moet ook prullenbakken leeg halen, en je raad het al
gelukkig is dat het enigste dat ik buiten moet doen
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
3 augustus 2009, 14:40 uur | Bericht #44804
Meer wespen dan andere jaren

De zogenoemde limonadewespen duiken deze zomer eerder op dan anders. En ze zijn ook nog eens met heel veel. ''Het kan wel eens een record-wespenjaar worden'', denkt bioloog Arnold van Vliet van de Wageningen Universiteit. Wespenbestrijders hebben tot eind juli al 20 tot 40 procent meer wespennesten weggehaald dan andere jaren. En dat terwijl de echte wespentijd nog moest beginnen. In een wespennest leven drie- tot tienduizend beestjes.

Of er sprake is van een plaag kan Van Vliet niet zeggen, omdat cijfers over wespen tot nu toe in Nederland niet structureel zijn bijgehouden. De komende twee weken is de wespen-toptijd. Van Vliet hoopt dat mensen op natuurbericht.nl zullen melden waar en wanneer ze de eerste wesp op zoetigheid hebben waargenomen, zodat er volgend jaar een vergelijking gemaakt kan worden.

Zacht voorjaar
De eerste wespenkoninginnen zijn door het zachte voorjaar al in maart begonnen met het bouwen van een nest. In dat nest voeden werksters de larven. Als tegenprestatie scheiden de larven zoetigheid uit, die de werksters weer eten. Omdat de nesten dit jaar vroeg zijn gebouwd, zijn de larven eerder volwassen en raakt de voorraad zoetigheid op. De wespen vliegen dus uit op zoek naar ijs, snoep en limonade. Aan dat laatste drankje ontlenen de dieren in deze tijd hun naam.

Records
Biologen noemen 2007 'een heftig wespenjaar'. Toen zijn 1016 nesten gemeld, waarvan er 540 zijn bestreden. In 2008 was het wat minder met de steekbeesten. Maar 2009 zal waarschijnlijk de records breken, denken de deskundigen, omdat bestrijders nu al heel veel nesten hebben weggehaald. Of de dieren erg veel overlast gaan veroorzaken, hangt volgens Van Vliet af van het weer. ''Als het regent zijn er nog steeds heel erg veel wespen, maar omdat de mensen dan niet buiten gaan zitten, hebben ze er geen last van.''

©Nu.nl | Gewijzigd: 10 februari 2017, 11:19 uur, door Joyce.s
paulstyle
Lid
3 augustus 2009, 14:48 uur | Bericht #44806
gisteren zelf door een wesp gestoken. hij vloog in mijn t shirt. op dit moment zijn er erg veel wespen. veel meer dan vorig jaar.
3 augustus 2009, 15:46 uur | Bericht #44814
Ik heb er nog maar 1 gezien dit jaar.
Dat was bij onze BBQ zaterdag.
Murphy
Lid
3 augustus 2009, 16:18 uur | Bericht #44817
Was vorige week in Duitsland, daar was het ook niet leuk meer om even een colaatje te drinken op een terras. Vreselijke pokkebeesten.
Neliz
Lid
3 augustus 2009, 22:32 uur | Bericht #44880
Ik heb er ook al last van gehad in de tuin maar ben er nu vanaf....

Heb een wespen vanger gekocht!!
Het product heet Waspbane en heb hem op www.happyproduct.nl gekocht.
Je doet er alleen maar wat honing, bier, water en klein zakje in die meegeleverd wordt en de wespen zullen je niet meer lastig vallen.

Heb hem achterin de tuin gezet. | Gewijzigd: 3 augustus 2009, 22:33 uur, door Neliz
12 augustus 2009, 14:54 uur | Bericht #46070
Nare, nare wespen

Er zijn dit jaar veel wespen. Er wordt zelfs al gesproken over een echte plaag. Maar is het wel zo dat er dit jaar meer wespen zijn? Is er een verband met het weer? En hoe houd je deze vervelende insecten echt op afstand? Zelf heb ik een ongelofelijke hekel aan wespen. Ik ben er zelfs een beetje bang voor. Toen ik vier jaar oud was, ben ik een keer door zo’n beest in mijn lip gestoken en sindsdien blijf ik er het liefst zo ver mogelijk bij vandaan. Dat laatste is makkelijker gezegd dan gedaan. De beesten komen namelijk ook ongevraagd op je af.

Door het zachte voorjaar kwamen de koninginnenwespen dit jaar eerder uit hun winterslaap.

Maatregelen tegen wespen
Veel mensen (waaronder ook ik) beginnen hysterische bewegingen te maken op het moment dat een wesp te dichtbij komt. Dat lijkt een effectieve manier om de wespen te verjagen, maar verstandig is deze methode in ieder geval niet. Het dier voelt zich hierdoor namelijk aangevallen en daarmee wordt de kans op een steek juist groter. Gewoon stil blijven zitten is het beste, al is dat gezoem om je heen natuurlijk alles behalve prettig. Wespen leven over het algemeen van zoetigheid. De werksters geven de larven voedsel en als dank daarvoor scheiden deze zoetigheid uit. Naarmate de zomer vordert, hoe minder zoetigheid er in het nest voorradig is voor de wespen. Dit is dus de reden dat dit insect buiten het nest op zoek gaat. Het mijden van zoetigheden is misschien dus wel het beste bestrijdingsmiddel. Maar als je lekker in de tuin of op het terras van een drankje wilt genieten, is dat natuurlijk geen optie.

Er zijn dit jaar niet alleen meer wespen, maar ook meer wespennesten.

Voorkomen dat er meer wespen komen
Indien een wesp op zoetigheid afkomt, kan je maar beter zorgen dat dit zijn laatste actie op deze wereld is. Als je de wesp niet doodt, loop je namelijk de kans dat hij zijn soortgenoten op gaat halen. Probleem is echter wel dat je een wesp met een vliegenmepper meestal alleen bewusteloos slaat. Een wespenval (kant en klaar of zelf gemaakt) is een goed alternatief. De wespen komen af op de zoetigheid in deze val en kunnen er vervolgens niet meer uitkomen. Maar er zijn ook andere, effectieve oplossingen om deze beesten op afstand te houden. Je kan bijvoorbeeld een citroen opensnijden en daar kruidnagels instoppen. Deze geurige combinatie houdt de insecten op afstand. Andere middelen zijn ammoniak en afwasmiddel.

Een echte plaag?
De wespen zijn er dit jaar behoorlijk vroeg bij. Je zou zeggen dat er, door de strenge winter, juist minder zouden moeten zijn. Maar niets is minder waar. Na deze vorstperiode was het in het voorjaar al vroeg warm. Hierdoor kwamen de koninginnen van de wespenvolkeren eerder uit hun winterslaap. Het leggen van eieren begon dus vroeger en derhalve zagen we dit jaar ook de wespen sneller verschijnen. Er zijn dit jaar overigens niet alleen meer wespen, maar ook meer wespennesten. Dit betekent momenteel 200.000.000 wespen en 30.000 nesten meer dan normaal. Ook nu is het zachte voorjaar de reden hiervoor. De insecten hebben immers langer de tijd gehad om nesten te bouwen. Ongediertebestrijders zijn dan ook drukker dan normaal. Er zijn deze zomer zo’n 20 tot 40 procent meer nesten weggehaald.

Insectenbestrijders hebben het er dit jaar dan ook druk mee.

Onderzoekers trekken echter in twijfel of er dit jaar wel echt sprake is van een plaag. Ook hierbij lijkt het weer een rol te spelen. De zomer mag dit jaar wisselvallig zijn, toch hebben we tot op heden regelmatig buiten kunnen zitten. Hierdoor ondervinden we veel meer hinder van de wespen en spreken we dus van een plaag.

Geen plaag in 2007?
Vorig jaar viel het relatief mee met de hoeveelheid wespen, maar 2007 was een erg actief wespenjaar. Toen was het echter een natte zomer. Hierdoor was er veel minder sprake van buitenrecreatie. De wespen waren er toen dus wel, ook in een groot aantal, maar wij merkten ze simpelweg niet op en daarom was er van een plaag geen sprake.

Bronnen: Meteo Consult, Wikipedia, Milieu Centraal, Nu.nl
pipo
Lid
12 augustus 2009, 16:00 uur | Bericht #46081
Ik heb de afgelopen week op internet een art. gelezen over een nep wespennest wat vroeg in het voorjaar ergens rondom het huis, in een struik of een boom gehangen moet worden de kleur is dat van een wespennest, een soort grijse jute zak van 20 cm lang en 10/13 cm breed.
Al vroeg in het voorjaar zwermen de koninginnen uit om een nestplaats te zoeken voor hun nageslacht, als er een ander wespennest in de buurt is betekend dit concurentie qua voedsel en zoekt de koningin een andere plek om het nest te bouwen .
Een fruit kweekster had dit in Engeland ondekt en heeft het zelf uitgeprobeerd, in voorgaande jaren barste het van de wespen bij het verkooppunt en ook in de boomgaarden met fruit.
Dit jaar had zij nagenoeg geen hinder of last van wespen ook niet in het verkooppunt en zij vond in haar boomgaarden nagenoeg geen wespen op het valfruit.
Heel opmerkelijk.
Zij importeerd deze zakken nu uit Engeland en verkoopt ze voor 12,50 meende ik.
Ik zal kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden zodat ik een bron vermelding kan doen.

O.K. gevonden het ding heet de waspinator. Google maar.
het art. staat in www.gelderlander.nl > zoeken naar waspinator. | Gewijzigd: 12 augustus 2009, 16:27 uur, door pipo
patty27w
Lid
12 augustus 2009, 17:43 uur | Bericht #46090
Ik was vorige week trouwens in de Ardennen nabij La Roche, en op 'n uitzondering na geen wesp gezien . Maar toen we in nederland bij 'n shell parkeerplaats even wat wilden drinken werden we echt belaagd door die krengen ze vlogen zowat de mond van m'n dochtertje in grrrrr en normaal ben ik niet van 't meppen maar ik werd helemaal naar toen baahhhhh wat een K.. Beesten.

12 augustus 2009, 18:13 uur | Bericht #46094
In Den Bosch vorige week erg veel last gehad, gewoon op een terrasje zitten was er niet bij.. Maar hier in Deventer op een enkeling na helemaal clean terwijl in Zwolle een heuse plaag woedt
pipo
Lid
12 augustus 2009, 18:18 uur | Bericht #46096
Citaat van chiel, woensdag 12 augustus 2009, 17:13 uur In Den Bosch vorige week erg veel last gehad, gewoon op een terrasje zitten was er niet bij.. Maar hier in Deventer op een enkeling na helemaal clean terwijl in Zwolle een heuse plaag woedt
Dat zal dan wel lokaal zijn, hier in de Aa-landen geen last. | Gewijzigd: 12 augustus 2009, 18:27 uur, door pipo
Richardus
Lid
12 augustus 2009, 19:22 uur | Bericht #46101
Hier in Groningen nog geen wesp gezien...
Terug naar boven
1 2 3 4
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 360 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 360, lezen 24 mensen het topic "Onweerskansen week 30".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden