Om te beginnen bij 9 juli '07. Op het dakterras van Schiphol. De vroege ochtend verliep zonnig en heerlijk warm. Later in de ochtend was het uitzicht naar het westen echter zo:
1. Foto gemaakt om 9:45
2. Foto gemaakt om 10:43, nu is de onderkant ook zichtbaar
3. Dramatische kwaliteit, maar m'n eerste bliksemfoto ooit, uit de losse hand geschoten, en maar hopen dat er een bliksem kwam zodra ik de knop indrukte! Foto van 11:25. Nog steeds 9 juli 2007.
Heb nog wel 't eea. van die dag, maar niet zo spectaculair. Was heel bijzonder om te zien dat alles op het platform stilgelegd werd wegens inslaggevaar. Wat niet zo gek was, want er was ook één flits en gelijk een enorm krakend geluid er achteraan, gillende kinderen op het bezoekersterras!
Op naar een jaar later, 23 augustus 2008. Kijkend richting het zuiden, Delft/Zoetermeer die kant op. Voor m'n gevoel was het maar een kleine bui, maar wel bijzonder actief. Deze foto gemaakt met 4 seconden sluiterstijd. Het was ongeveer 0:45. Foto 4.
5. Een kwartiertje later, een 'kleintje', vergeleken bij andere dingen die ik die nacht heb gezien dan. Als ik NoiseNinja gebruik op deze foto dan wordt het echter een 'plastic' foto, dus helaas erg veel ruis...
Op naar een recentere, en zeer gave reeks aan onweercomplexen, 25 en 26 mei jl. Helaas kijkt mijn huis naar oost en west, dus moest een kant gokken. Op zo'n moment zou je een noord-zuid huis wensen, maar toch nog een paar platen kunnen maken waar ik tevreden mee ben.
6. Tijd: 23:23,
7. Tijd: 1:47, 26 mei ondertussen Helaas van achter de ramen gemaakt, het regende zo ontiechelijk hard dat we de ramen dicht gegooid hebben. De druppels die je ziet zitten dus op de ruit, maar damn wat een knallert!
Helaas ben ik tijdens de bui van 4:00 niet meer uit m'n bed gekomen, ik ben wel wakker geweest maar was te suf om m'n camera weer te pakken. Een fout waar ik nog steeds veel spijt van heb. Hopelijk nog een stuk meer in de (nabije) toekomst, even kijken wat het weer doet!
En dank aan O-O om ook mij om te toveren in een 'onweer-nut'
Jan | Gewijzigd: 28 juli 2009, 09:56 uur, door talkyr86
meerdere malen, maar ik zie er geen slechte foto's bijzitten. Vooral de laatste is echt gruwelijk mooi, zal
wel een mooie klap achteraan gekomen zijn die de ramen deed schudden,
groet,
Richard
meerdere malen, maar ik zie er geen slechte foto's bijzitten. Vooral de laatste is echt gruwelijk mooi, zal
wel een mooie klap achteraan gekomen zijn die de ramen deed schudden,
groet,
Richard
Thanks voor de reply's allemaal!
Wat ik bedoel met slechte kwaliteit, misschien ben ik wat kritisch naar mezelf voor ik een foto écht goed vind. Maar dit is wat ik bedoel met slechte kwaliteit van de derde foto bijv. Met Photoshop heb ik nog een heel eind kunnen redden, dit is het orgineel. Alleen geresized zodat de foto wat kleiner formaat heeft.
Groeten!
PS: Kan iemand me uitleggen hoe ik die zwarte rand van 'Size reduced by XX%' moet krijgen? Zodat ik dat voortaan gewoon zelf kan doen en de mods wat werk bespaar | Gewijzigd: 28 juli 2009, 12:29 uur, door talkyr86
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=9100 lijkt me een goed begin | Gewijzigd: 28 juli 2009, 12:29 uur, door talkyr86