Wie heeft een smartphone, welke merk en type en zijn jullie er tevreden over?
interessant onderwerp,
Ik heb zelf al een aantal jaren een PDA/Smartphone, het hangt er vanaf wat voor persoon je bent.
Geef eens een profielscherts en vertel eens wat je allemaal met je telefoon doet, waarschijnlijk kan ik je dan wel een advies geven.
Greetz Keesjovic
Een vriend van mij heeft een HTC Magic met de Google software. Man, wat een gaaf ding. Mij alleen iets te duur nog.
hij is echter wel heel groot.
heb deze los gekregen van me baas en een collega van me komt volgende week terug uit amerika en neemt dan de nieuwe I Phone mee.
al met al ben ik helemaal voor de smartphone's. alleen het is maar net wat je er allemaal mee wilt doen.
alleen maar bellen en sms-en gewoon gaan voor een normale telefoon anders is een goede smartphone aan te raden.
Succes!!!
Ik heb zelf ook de HTC Touch HD, inderdaad supertoestel, en heeft een lekker groot scherm, echter werkt de camera niet zo goed in het donker of bij schemer, dan krijg je geen 1 foto scherp, maar verder kan ik je deze mobiel wel aanraden! | Gewijzigd: 27 juli 2009, 19:59 uur, door Brian
Inderdaad, zijn die dingen niet ge-simlocked? Ik weet nog dat er een hele rel over was.
Qua bereik en netwerk za het geen probleem zijn. Alleen het zal zo zuur zijn dat de telefoon is vergrendeld..
Ik twijfel nog steeds omdat ik vind dat het zo duur is. Maar het zou wel handig zijn moest ik mijn mailtjes kunnen lezen en internetten zonder achter mijn pc te moeten gaan zitten. Voor mijn zaak zou het wel handig zijn...
Zal er nog eens over slapen en wat opzoekwerk doen.
Ben je van plan om gewoon lekker te bellen en te sms'en, dan kun je kijken naar een gewone telefoon.
Ben je meer van plan, zoals internetten, e-mailen enz, dan kun je beter naar een smartphone gaan kijken.
Ook daar zitten weer grote verschillen in. Zo zijn er 4 besturingssystemen, namelijk Android, OS X iPhone, Symbian en Windows Mobile. Het eerste is teves de laatst op de markt verschenen en is nog niet in veel smartphones te vinden, maar is wel bezig aan een opmars en zijn er dus al een paar leuke dingen (applicaties) voor te krijgen. OS X iPhone is voor de gadged liefhebber het mooist. Hier is veel voor te krijgen, maar je moet er van houden. Je kunt met een iPhone ook lang niet zo veel als met andere smartphones. Het toestel is (naar mijn idee te) beperkt, maar verder wel okee. Symbian is bij verre het meest te vinden op bijvoorbeeld nokia telefoons. Die hebben net de N97 op de markt gebracht. Een telefoon met touchscreen en een klein uitschuifbaar toetsenbord zoals je deze op de computer gewend bent (QWERTY toetsenbord). Ook hier is veel voor te krijgen, gezien ze nog steeds doormalen op een softwareplatvorm die ze al een jaar of 3 a 4 gebruiken (Symbian S60). Windows mobile is wat meer voor de zakenlijke gebruiker. Het is o.a. te vinden op de HTC smartphones en de Xperia X1 van Sony Ericsson (welke ik zelf heb). Het kan soms wat instabiel lopen (windows hé), maar is over het algemeen wel zeer goed te doen.
Dus ja, heel belangrijk is om goed te overwegen wat je met je telefoon wilt doen. Daar hangt uiteindelijk de keuze van af.
Succes!
Ik twijfel nog steeds omdat ik vind dat het zo duur is. Maar het zou wel handig zijn moest ik mijn mailtjes kunnen lezen en internetten zonder achter mijn pc te moeten gaan zitten. Voor mijn zaak zou het wel handig zijn...
Zal er nog eens over slapen en wat opzoekwerk doen.
Ja natuurlijk, in Belgie moet je voor je telefoon betalen. Dat is ook zo.. Hier wordt de prijs van de toestellen mee genomen in het abonnementsgeld. Dat is trouwens ook niet zaligmakend! En het zal door de dalende prijzen van mobiel telefoon verkeer ook steeds minder worden..
Maar succes met je keuze!
http://www.sonyericsson.com/x1/
erg fijn apparaat in combinatie met een internet abbonementje, zodat je er lekker zorgeloos
mee online kan.
Wat ook handig is, is dat ik er een irc-client op gebruik voor de onweer online chat.
Zo kun je overal deelnemen aan de chat!
verder vind ik het toestel gewoon erg mooi, en ook erg handig omdat er een mooi
groot scherm op zit, en een qwerty toetsenbord.
Tomtom6 werkt goed, snelle fix GPS.
MP3/AAC, goed geluid.
Wifi werkt goed.
8GB MicroSD erin.
Relatief klein scherm tov wat er nu op de markt verkrijgbaar is. Kwaliteit en scherpte beeld is Zeer Goed.
Scherm is groot genoeg om Tomtom erop te draaien en de weg af te lezen, ook met lichtinval.
O ja, draait op Symbian OS (dus geen Windows Mobile!) en nog nooit een vastloper gehad oid!! | Gewijzigd: 28 juli 2009, 14:32 uur, door Martijn
Werkt prima icm een autoradio met bluetooth (handsfree en audio/videostreaming).
Wel is de telefoon snel leeg als de bluetooth of GPS aan staat. | Gewijzigd: 29 juli 2009, 00:28 uur, door talkyr86
Maar succes met je keuze!
denk dat ik het voorlopig maar bij een gewoon mobieltje ga houden. Moet je volgende link eens bekijken http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookd...30_duur_chatten