Het enige verschil is dat en waterhoos op het water ontstaat en een wind hoos op land en waterhoos die het land op gaat wordt van zelf en windhoos. Het enige probleem is dat en hoos pas en hoos genoemd mag worden als de tunnel de grond raakt.
Zo iets heb je trouwens ook met cycloon en tyfoon. Beide het zelfde beestje andere naam. Grootste verschil? de ene draait links om en de andere rechts om. Dit om dat de ene in het zuidelijk en het andere in het noordelijk halfrond voor komt.
ik geef je helemaal gelijk!
Oh heb er wel een aantal op mn pc staan hoor... Alleen waar ze staan is de vraag want ik vind het fenomeen "funnel" zelf niet zo boeiend. En kijk maar eens rond op andere fora, genoeg foto's hiervan | Gewijzigd: 26 juli 2009, 11:37 uur, door Nick (Amersfoort)
Aangezien de foto eens goed te bekijken en te zien dat deze boven water is ontstaan (volgens ooggetuige) kan dit ding een waterhoos oftewel waterspout zijn geweest. Zoniet dan is het een spout, windhoos, hoosje, non supercell tornado etc..
http://www.weerforum.com/index.php?topic=2437.540
Een funnel raakt de grond niet. Mocht het zo zijn dat dit ding wel de grond heeft geraakt mag men spreken van een windhoos en/of waterhoos. | Gewijzigd: 26 juli 2009, 11:47 uur, door Nick (Amersfoort)
sla jij die foto's op zonder bestandsnaam dan???
Funnel staat meestal onder de F van Flierefluiter
jammer??? ik vind ze juist vet er motten veel meer komme alleen ik wens geen gewonden
JA ik bedoelde de zeggen dat het jammer is dat het alleen tubaatjes zijn.
En geen volgroeide windhozen zijn.