begin van het verhaal:
mijn moeder kwam thuis van haar werk dus ik ging naar beneden en ik zij heel trots "ik zag de bliksem op ong 100. meter afstand inslaan op een hijskraan".
en mijn moeder zegt: zozo wil je ook weten wat ik vandaag zag???.
ik: nou vertel er maar op los.
mijn moeder:ik had een klant aan de telefoon en ineens zecht een collega heel hard.
collega: een tornado in de verte een tornado!!!!!.
mijn moeder waar waar???.
collega: daar zie je hem.
mijn moeder: ja nu zie ik hem een hele brede met aan die brede tornado vast nog een kleinere slurf.
en omdat mijn moeder iemand aan de telefoon had kon ze helaas geen foto's maken
ik:WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat was het
Mooie funnel
begin van het verhaal:
mijn moeder kwam thuis van haar werk dus ik ging naar beneden en ik zij heel trots "ik zag de bliksem op ong 100. meter afstand inslaan op een hijskraan".
en mijn moeder zegt: zozo wil je ook weten wat ik vandaag zag???.
ik: nou vertel er maar op los.
mijn moeder:ik had een klant aan de telefoon en ineens zecht een collega heel hard.
collega: een tornado in de verte een tornado!!!!!.
mijn moeder waar waar???.
collega: daar zie je hem.
mijn moeder: ja nu zie ik hem een hele brede met aan die brede tornado vast nog een kleinere slurf.
en omdat mijn moeder iemand aan de telefoon had kon ze helaas geen foto's maken
ik:WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat was het
En toen ging de wekker....
ja ok daar hebst gelijk in alleen omdat hij zo breed was
Het enige verschil is dat en waterhoos op het water ontstaat en een wind hoos op land en waterhoos die het land op gaat wordt van zelf en windhoos. Het enige probleem is dat en hoos pas en hoos genoemd mag worden als de tunnel de grond raakt.
Zo iets heb je trouwens ook met cycloon en tyfoon. Beide het zelfde beestje andere naam. Grootste verschil? de ene draait links om en de andere rechts om. Dit om dat de ene in het zuidelijk en het andere in het noordelijk halfrond voor komt.
http://www.knmi.nl/cms/content/22605/een_eeuw_windhozen
Alle hozen die afgelopen week zijn gesignaleerd boven Friesland, waren waterhozen of hozen die lang niet tot de grond kwamen.
//
Niels : hier een 3 tal foto's gemaakt in 2007 in Jelsum / 3 km noord v. lwd ..
En een shear funnel in 2008 :
| Gewijzigd: 25 juli 2009, 20:45 uur, door Skroei