bron: http://tagesschau.sf.tv/nachrichten/archiv...ber_die_schweiz | Gewijzigd: 24 juli 2009, 12:49 uur, door Marcherpers
Hee Chrisstorm...misschien wel omdat ze tussen het gras lagen....
Bron foto: http://tagesschau.sf.tv/nachrichten/archiv...ber_die_schweiz | Gewijzigd: 24 juli 2009, 10:15 uur, door talkyr86
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Dit filmpje in de buurt volgde erna
Mr.Jo..bedankt voor de clip & pic ik denk dat daarmee wel voldoende 'bewijs' geleverd is
Deze hagelstenen zijn absoluut echt! Hagelstenen ontstaan door korrelsneeuw in een (onweers)bui. Als de korrelsneeuw snel aanrijpt, warmt een stukje ijs op door de warmte die vrijkomt als het water bevriest. Omdat een deel van de korrelsneeuw nu vloeibaar is, kan het door de stijgstroom, weer mee naar boven in de bui genomen worden. Waar het weer bevriest. Dit kan een paar keer gebeuren, waardoor de korrel als maar groter wordt. Dat verklaart ook waarom de hagelsteen uit laagjes bestaat. Bij zware buien komt dus deze aangegroeide steen naar beneden. Dat kan zelfs met een snelheid van 160 km per uur gebeuren, Niet zo gek dus dat dit zware schade toebrengt. Ik lees op deze site dat veel mensen dat wel mooi vinden en dat ook willen meemaken. Ik hoop het nooit mee te maken dat er hagelstenen zo groot als golfballen naar beneden komen. Ik breng namelijk niet graag mijn auto naar de sloop. Zit trouwens ook niet graag op mijn fietsje dan. Dakpannen, dakramen, tuinmeubilair, caravans, noem het maar op kan je afschrijven dan. Niks leuk dus!
wij hadden niet veel schade, maar in de caravans van andere mensen zater enorme deuken kan ik je vertellen... gelukkig bestaat er nog zo iets als verzekering
Dit filmpje in de buurt volgde erna
Ik loop weleens te klagen dat we hier nauwlijks onweer hebben en zware buien, maar dit hoeft voor mij dus echt niet, dat gaat men dakraam trouwens nooit overleven wha....dan maar minder buien maar heb dan ook geen schade