Ik heet Jeanet. Ik woon in de kop van Drenthe in de gemeente Noordenveld aan de rand van het dorp Norg.
Ik ben de derde in de lijn van "onweersvogels" binnen onze familie na mijn vader en mijn grootvader. Helaas zit bij ons echt flink onweer er zelden in door de zandgrond en het bos, (in de vorm van een hoefijzer ongeveer). Vóór het dorp splitst iedere onweersbui om, na om ons héén getrokken te zijn, weer bij elkaar te komen. Dan krijgen Assen en Roden er flink van langs en wij zien/horen.......bijna niets.
Ik kan me van vroeger, erg lang geleden inmiddels haha, wel flinke buien herinneren. Dan ging er wel eens een boerderij door bolbliksem in de brand of zag de lucht groen en konden we na de bui met een rubberbootje op de straat varen.
Het mooiste onweer heb ik in Florida (USA) meegemaakt tijdens de maanden september en oktober. Iedere middag ongeveer vanaf 15.30 Ã 16.00 uur was het voor een dik uur flinke pret. Maar ja, ik zat toen ook in Thunder-alley.
In de negentiger jaren heb ik ongeveer 10 kilometer westwaards van Norg gewoond voor een periode van dik 6 jaar. Daar kon het ook flink tekeer gaan maar één keer terug in Norg, nu 12 jaar geleden,......dood katoen.
Ik ben niet bang voor onweer maar heb van jongs af aan wel geleerd voorzichtig te zijn omdat het een onberekenbaar fenomeen is. Maar, als er eens een echte onweersbui is, dan geniet ik dus drie-dubbel.
Groetjes,
JVS alias Jeanet.