Mijn dochter (9 jaar) sliep voor het eerst in een tentje naast de caravan. Na de eerste serieuze rommel stond ze binnen 10 sec in de voortent......
Maar ze wilde toch weer slapen in het tentje!!
Om 7 uur weer een rommel en daar was ze weer!!
Toen heeft ze de laatste uurtje's maar in de caravan geslapen!!
Wel geweldig dat ze daar geslapen heeft!
Okay, jij kent ze dus? Ik heb nog eens gekeken naar wie er in het team zitten, maar zijn van academisch niveau, met verschilldende studies in de meteorologie.
Bijvoorbeeld:
Pieter Groenemeijer is working at the Ludwig-Maximilians Univeristät in München. His current job concerns the development of an ensemble forecasting system that does not only take the uncertainties of the large-scale flow into account, but also those that develop on the scale of convective storms and smaller.
Oscar van der Velde is researcher of lightning and high-altitude electrical discharges (sprites, jets) produced by thunderstorm systems, at the Technical University of Catalonia.
Helge Tuschy (1983) is a student in Meteorology / Geophysics at the Leopold-Franzens University of Innsbruck, Austria. In 2002, he worked in the National Weather Service Amarillo, Texas for 3 weeks on the day-and night shifts including occasional chasings.
Dit zijn de eerste drie voorbeelden. Mijn referenties komen daar nog niet misschien in de buurt. Of jij of ik vergis me in het niveau van de anderen op dit forum, of wij begrijpen elkaar niet. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 16:27 uur, door SniperEye
Nog even 1 keer voor alle duidelijkheid. Die melding die gedaan is door iemand gedaan uit Friesland. Die mensen van ESSL classificeren het op de hand van beelden/foto's. Aangezien er geen beelden of foto's zijn van die funnel (voor sommige hier tornado) is hij ook nog niet bevestigd door de mensen van ESSL. Onlangs heb ik ook daar een melding gedaan met een doorverwijslink naar het forum hier. Dat ging over een funnel op het IJsselmeer. Deze funnel is wel afgehandeld en goedgekeurt door ESSL. Dus ja ik vraag mij nu wel erg sterk af waarom die zogenaamde tornado niet goedgekeurd is. Ligt het misschien aan dat er geen foto's van zijn en alleen maar een waarschuwing van het KNMI?
Niet alleen ik hier op dit forum vind het onzin als je goed terug leest
ten tweede wat boeit het nou of iemand uit friesland het heeft geraporteed of essl het heefd geraporteerd kom op hé bijde keren is het geraporteed
en ten laatste het is al een dag geleden en jullie zeiken nog steeds
ten tweede wat boeit het nou of iemand uit friesland het heeft geraporteed of essl het heefd geraporteerd kom op hé bijde keren is het geraporteed
volledig met je eens !!!!
valt me al een tijdje op dat er sinds het voorjaar door de heerlijke onweersdagen zeer veel leden zijn bijgekomen, schitterend positief nieuws voor 0-0 uiteraard ,alleen jammer dat sommige posters niet beseffen dat dit een volledige amateurs site voor liefhebbers is en waar iedereen elkaar in z'n waarde laat en respecteerd dat niet iedereen zo perfect is !!!!
dus bij deze ,...en ik denk namens vele mensen...., houdt het reageren en verbeteren achterwege of anders in ieder geval gewoon bescheiden AUB !!!! anders zijn er nog genoeg 'professionele' weer-sites waar je naar hartelust kunt discussiëren. BVD.
nu weer ff ontopic...., het is hier momenteel bijna 26 graden in de schaduw, strak blauwe lucht en nog totaal geen tekenen van onweer !!! denk dat ik vanavond lekker van een biertje bij de vuurkorf gaat genieten !!
groetjes Ruk.
Eerst eens een keer goed door gaan lezen van wat er gezegd is en dan pas gaan lopen zeuren. Volgens mij weet jij ook niet wat precies de site van ESSL inhoud. Er staat duidelijk dat iemand uit Friesland het gemeld heeft op de site van ESSL. Vervolgens zou ik een andere woordkeuze aan gaan nemen Ook zou ik eens wat meer gaan aannemen wat anderen erover zeggen. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Je kan en mag pas van een tornado spreken als het de grond raakt.
Dit topic gaat nu op slot.