dit geloof je nooit mijn moeder heeft die tornado ook gezien hij was heel dik en er zat nog een slurf aan
Staat toch echt in hun eigen legenda in onderin het plaatje.
En zij zetten het rooie driekoekje in het kaartje.
En weer terug ontopic
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-...;soort=satradar | Gewijzigd: 24 juli 2009, 17:17 uur, door richard
En weer terug ontopic
Dan zal het wel aan mij liggen, maar ik zie alleen de discussies/ motivaties van hun voorspelling...
En weer terug ontopic
Gewoon een en al ophef om helemaal niets. Die waterhoosjes komen wel 100 keer per jaar voor maar omdat iemand het toevallig verkeer gemeld en omschreven heeft op ESSL is het dan gelijk een tornado? Mocht het zo zijn dat het daadwerkelijk een tornado zou zijn dan had de media er allang bovenop gezeten. Kortom het is en blijft een groot sprookje maar jullie mogen erin geloven hoor
Hier de melding die is binnengekomen en die Estofex op hun kaart heeft gezet:
Gebaseerd op: informatie van een weerdienst
Landgebruik: water landgebruik waar voor het eerst waargenomen: water
Andere optredende weersverschijnselen: zware regen.
De trechterwolk is waargenomen.
Status van de melding: zoals ontvangen
Het bericht is ook nog niet eens goedgekeurd dus waarom zo'n ophef erover. Zelfs op het weerbericht net hebben ze er niet eens over gehad!!!!
Het bericht is ook nog niet eens goedgekeurd dus waarom zo'n ophef erover. Zelfs op het weerbericht net hebben ze er niet eens over gehad!!!!
Don't shoot the messenger
Als je de raportjes op de ESSL site er onder leest zie je dat het om de waterhoos bij Stavoren gaat.. Ik heb even verder op de site gekeken, maar het klopt wel, rode driehoekje is voor zowel waterspouts (=waterhoos) als tornado's:
"Defenitions:
...
tornado
A tornado or waterspout is a vortex typically between a few metres to a few kilometres in diameter, extending between a convective cloud and the earth's surface, that may be visible by condensation of water and/or by material (e.g. water, in case of a waterspout) that is lifted off the earth's surface.
Remark: select "tornado or waterspout" when a tornado or waterspouts is likely to have occurred or in case of doubt between a tornado or gustnado. If it is possible that a "severe wind gust" has occurred instead, select that category."
BRON: http://www.essl.org/ESWD/
Lots
Misschien niet in het weerbericht, maar wel op de KNMI website, zelfs een waarschuwing voor waterhozen begin van de middag die om 15:59 is ingetrokken. Waarschuwing werd ingesteld nadat de waterhoos bij Stavoren was gesignaleerd.
Wel een beetje bijblijven Jan
Lots
Waarschuwing
Waterhozen
De waarschuwing voor waterhozen is hierbij ingetrokken....
het intrekken van waarschuwingen is ookal een waarschuwing :/
Wel een beetje bijblijven Jan
Lots
Maakt mij niet uit hoor maar er wordt tegenwoordig al heel snel over tornado gesproken terwijl het niet eens eentje is. Dat is in mijn ogen verloedering van de weertermen. Ook zie ik soms snel mensen op het forum neerzetten van "Shelffcloud...." terwijl het er niet eens een is. Gisteren op lightningwizard werd er al duidelijk aangegeven dat er spouts konden voorkomen en geen tornado's. Onlang werd er in het noorden een dustdevil gezien maar een internet site vermelde met grote letters "Windhoos..` Ik vind dat er eerst goede harde bewijzen moeten komen alvoorens iemand al kei hard gaat lopen roepen. Nog een voorbeeld..... Onlangs zag ik ook een filmpje met best wel hevige neerslag en hoorde de naam downburst vallen. In mijn ogen ben je dan gewoon verkeerd bezig. Maar goed net als wat ik al aangaf net. Geloof maar in het sprookje....
P.s. zie het niet als een aanval naar jou toe maar ik het het over het algemeen