Gek dat er voor vandaag geen kanstopic is, trekt al de hele ochtend (licht) onweer over Noord-Holland, Friesland en Groningen. Leuk hoor, krijgen wij ook wat, en straks tegen enen trekt er een nog iets groter gebiedje langs, wat nu idd boven Flevoland zit Fijne laatste vakantiedag zo!
precies, zaten zeker lekkere knallen tussen, maar niet zo gek hard, er was even een moment dat het hard ging regenen maargoed onweer is onweer!!!
En de voorkant van mijn huis ligt op het westen en ik zie weer een wolk met potentie aankomen.
Feest!
zoiets gebeurde vorig jaaar ook bij mij hij sloeg in op het raam en ik keek er ook nog naar dan schrik je egt wel even
Ik zat net op de fiets op weg naar huis een half uur geleden.
Snel fietsen want er kwamen prachtige donkergrijze wolken aandrijven.
Net toen ik thuis kwam, fiets in de kelder, ik loop naar boven, doe mijn voordeur open, stap naar binnen, zet net een voet in de woonkamer en op t moment dat ik naar het raam kijk zie ik een soort oranje lichtbal/flits de hele woonkamer vullen (het licht ervan dan) met nog geen seconde later een dreun waardoor de ramen trilden en de kat onder de bank schoot.
En m'n hart zat ineens een halve meter hoger in m'n lijf, pffffff......
Ook geen waarschuwing vooraf, geen gerommel in de verte of niks, gewoon ineens BOEM!!!!!!!!!!!!!
Wauw........
Gek dat er voor vandaag geen kanstopic is, trekt al de hele ochtend (licht) onweer over Noord-Holland, Friesland en Groningen. Leuk hoor, krijgen wij ook wat, en straks tegen enen trekt er een nog iets groter gebiedje langs, wat nu idd boven Flevoland zit Fijne laatste vakantiedag zo!
Daar verwonderde ik me ook al over... Piet P had het gisteren ook al over zware buien in het noorden, dat is helemaal uitgekomen...
We waren ff snel naar Steenwijk, een zware hoosbui met hagel en een paar rake klappen!!
Vorig jaar op vakantie in Kroatië zaten we op het terras van ons appartement met een biertje te genieten van het mooie schouwspel van bliksem. Op een gegeven moment sloeg de bliksem in een boom een meter of 50 van ons af.
3 maanden terug waren we aan het trainen met voetbal. Het rommelde wel wat maar niet echt dichtbij, we trainden dus gewoon verder. Toen op een gegeven moment sloeg de bliksem op een UMTS-mast 25m van ons af in. Ik hoorde het nog naknetteren. Ik schrok me dood.
De andere keer was eergisteren, 's morgens. Ik lag in bed en werd net voor de flits wakker, net alsof ik het voelde aankomen. Het flitste dus, en direct de knal. Zo hard heb ik nog nooit een knal gehoord.
Geweldig fenomeen is dat onweer toch
Ik zat net op de fiets op weg naar huis een half uur geleden.
Snel fietsen want er kwamen prachtige donkergrijze wolken aandrijven.
Net toen ik thuis kwam, fiets in de kelder, ik loop naar boven, doe mijn voordeur open, stap naar binnen, zet net een voet in de woonkamer en op t moment dat ik naar het raam kijk zie ik een soort oranje lichtbal/flits de hele woonkamer vullen (het licht ervan dan) met nog geen seconde later een dreun waardoor de ramen trilden en de kat onder de bank schoot.
En m'n hart zat ineens een halve meter hoger in m'n lijf, pffffff......
Ook geen waarschuwing vooraf, geen gerommel in de verte of niks, gewoon ineens BOEM!!!!!!!!!!!!!
Wauw........
Das schrikken zo uit het niets, was van schrik denk ik met de kat onder de bank gekropen, haha!!!!
Achteraf wel mooi, heeft hier geregend en ik heb 1 donderklap gehoord, verder niks.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Hier al flink wat onweersbuien gehad, waarvan een paar hele zware dreunen opleverden... bij 1 klap gingen bijna de ramen eruit.. gigantisch !
Hopelijk vanavond na zonsondergang ook nog wat lichtshows
Hier al flink wat onweersbuien gehad, waarvan een paar hele zware dreunen opleverden... bij 1 klap gingen bijna de ramen eruit.. gigantisch !
Hopelijk vanavond na zonsondergang ook nog wat lichtshows
die eneklap hoorde ik ook alleen hij was ten noorden van leeuwarden waar jij woont en zelfs hier trilden de ramen.
en gelukkig is lwd ook eens aan de beurt geweest.
en dan ook maar gelijk 2 onweersbuien:)