+ Olaf , lees aub de vorige posts over de wallcloud en tornado kans . Dit is al ter sprake gekomen
Aha thx, sorry, was iets te enthousiast.. beetje onweers ADHD
Je moet je voorstellen dat er horizontale rotatie is, zeg maar een tuinslang die over de grond rolt. Door convectie wordt die slang in het midden opgetild. Je krijgt dan twee roterende kolommen, eentje linksom, eentje rechtsom.
Dit zorgt ervoor dat de bui gaat splitsen en er ontstaan twee mogelijk supercellen. Vaak zwakt een van de twee snel af, maar als er een in stand blijft kun je het een supercell noemen (voorwaarde is een langdurige roterende stijgstroom).
Daniel
Dit zorgt ervoor dat de bui gaat splitsen en er ontstaan twee mogelijk supercellen. Vaak zwakt een van de twee snel af, maar als er een in stand blijft kun je het een supercell noemen (voorwaarde is een langdurige roterende stijgstroom).
Daniel
Ah, super, dank je voor de info! Ik ben al vanaf mijn 2e een weerfreak, maar leer hier echt weer elke dag meer
Het grappige is dat je dit nu live kan zien gebeuren met de cel boven Belgie. Split, Noordwestelijk gedeelte blijft in stand, andere gedeelte laat het erbij zitten. Gaaf! | Gewijzigd: 21 juli 2009, 19:16 uur, door stratocumulus
Ps zojuist een hele zachte knal gehoord! sarcasm is in the air
Ik verwacht eerlijk gezegt niet veel bijzonders gezien de 1e bui in kracht afneemt..
grrrrrrrrrrrr@#hgh onweer gaat eruit hier in de polder.. alleen pisbuitje, hoop op meer....
Denk dat de wind op 500mb een betere indicatie is voor de trekrichting.
Nu terug in Soest, nog steeds gerommel en wat geflits, wordt weer lichter. Door de regen was foto's maken erg moeilijk.
Na de regen waren de luchten nog steeds erg mooi! Zal straks even foto's/filmpjes plaatsen.